2013 ~ Januari-maj.

Kära läsare!

I år blir det inte ”2013 i bilder” som de senaste åren, utan jag kände för att dela upp året lite grann, ta det i portioner liksom. Så vi kör så, först ut blir januari-maj.

Våren 2013, vad kommer jag minnas?

Viktorias & min hittills mest spontana idé. En galen vecka i Tunisien, helt oplanerat, men ett mycket roligt äventyr som vi fortfarande kan vika oss av skratt åt.

Vi gifte bort första bruden i tjejligan. Ida fick sin prins i januari. Vem som är nästa på tur, det kan ni slå vad om, ifall ni inte har något bättre för er! ;)

Jag gick fortfarande på Strandhem. Trivdes till & från, umgicks mycket gött med Pappagruppen, hade vilda vattenkrig, kämpade med känslor på café Oasen där Oscar & jag hade praktik, startade upp Pannkakskyrkan i Ängelholm, blev balens drottning & dansade ovacker vals, hade många härliga besök som förgyllde livet, hängde i Stockholm en vecka i missionssyfte, njöt av retreat & fasta, tog stora beslut & myste på picknickar med fint fölk.

Dock trivdes jag allra bäst hemma & spenderade en hel del tid på hemmaplan. Elin & jag lurade många på första april, drack vin, vandrade mil & skämde ut oss inför halva Göteborg. Tillsammans med Mattis simmade jag en halvmil, hysteriskt flummigt. Jenny gick på att jag hade förlovat mig, & tillsammans med Bettan trädklättrades det & så matade vi ett & annat lamm. Härliga utflykter blev det också, mycket tjejmys & även ett vilt popcornkrig! En hel del kalas blev det också i Mark, för Mamma, Nelly, Johan med fler. På min 20-årsdag blev det också firande, i stora lass minsann!

För att minnas våren började jag läsa lite dagbok, men se jag är på tok för ambitiös med det där, jag kom bara någon vecka in i januari innan jag gav upp. Till exempel hade jag helt glömt av att jag första dygnet på nyårslägret tappade fyra kilo bara för att jag vantrivdes, ja, början av 2013 hade definitivt kunnat vara bättre. Men, som tur var blev året hästlängder bättre än starten!

Istället för dagboken tog jag hjälp av bloggen. Oj, vad man glömmer gott folk, det var faktiskt riktigt roligt att gå igenom sådant gammalt bröte, jag hade glömt av natten då jag svimmade, hur hårt jag saknade Afrika, vilka dagar som var klart bäst i Stockholm, att jag virkade min enda blomma, hur mysigt Kicki & jag hade det, att det var jättesvårt att dreja, & framför allt hur stora under Gud gjorde! Nyttigt att då & då gå tillbaka & minnas, se allt i backspegeln. Det vill jag varmt rekommendera, då ser man ofta så mycket mer av livets guld! :)

Våren 2013, en vår jag minns med glädje! :)

 
 
 
 
 Finfina månader!
 
/Hanna :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0