Paddling,Alice och åska...

jag börjar där jag slutade...alltså i tisdas och om den dan har jag typ inget att säga...jag städade heeeela dan!! :S usch! det är nog nåt av det värsta jag vet! såå tråkigt!! men iaf..det tog hela dan så jag får la gå över till onsdan! då paddlade familjen petersson + familjen johansson minus jakob och david runt på öresjön. jag, bettan och ulrika hade en kanot och vaaad mkt vi skrattade denna dan asså!! haha det började väl när vi skulle fika på en konstig sten som mamma hittade,peter va galen-det fanns getingar där!! jag tappade min fralla i vattnet och allt var helt sjukt för att inte tala om när jag råkade trampa i ett stort helt vattenfyllt hål! vattnet var dessutom iiiskallt! så mina byxor var inte så torra sen! när vi hade fkat klart skulle jag styra och det kan ni ju bara tänka er hur det gick! XD mitt ute på sjön var vi millimeternära att välta med hela kanoten! vi trodde verkligen att vi skulle ramla i och skrek så det stog härliga till! bettan satt dessutom i mitten och pratade pourtugisiska med bruna (brasse). japp...så vi konstaterade att vi nog var tvugna att byta lite platser här och var i kanoten och det vågade vi absolut inte göra ute på sjön(!!) så vi åkte mot andra sidan, jag kunde ju fortfarande inte styra så vi åkte rakt in i/under ett stort träd och just när vi höll på att byta platser flöt min paddel iväg XD men också det fixade sej och lite senare åkte vi genom en skyhög skog med vass! och mitt inne i vassen fastnade vi..haha så där satt vi och såg bara en massa grön vass öööverallt! men skickliga som vi är/var kom vi till slut ut! men färden genom vassen var faktiskt med mening! ;) när vi hade paddlat klart efter typ 4 timmar på sjön åkte vi tjejer till hanatorp å käkade glass och sen hem och åt våfflor och spelade kort och hade allmänt skoj! det var nog längesen jag skrattade så mkt som jag gjorde denna dag!! :D så mkt brukar jag nt kunna skratta förutom med sara!
igår, torsdag åkte jag, mamma och gustaf till tostared, åt mat hos mormor och tog massa kort! :) -> alltid lika skoj när man bli nöjd! :) sen tänkte jag gå och hälsa på vickan lite men där fanns bara helena och alice! eller bara och bara :P alldelles jättebra! ;) så jag var med/hos dom hela dan! hon är såå mysig, Alice!! :)<3 men igår sov hon väldans mkt :P iaf var jag la där 4-5 timmar! mitt kusinbarn e sötast! :)-> mkt trevligt dag iaf! Tack :) gustaf stannade hos emanuel så jag och mamma fick sitta själva i bilen och käka våra toffies och iaf jag kände mej riktigt onyttig! igår kväll satt jag väl också som vanligt en bra stund vid flygeln! Alltid lika härligt :) sen när jag precis skulle sova hör jag världens åskmuller så jag tar mina kuddar å mitt täcke och traskar in till mamma och pappa och la mej emellan dem. kändes precis som gamla tider :) och viilka blixtar!! huuu :O :S så där låg jag och kramade pappas arm tills den blir vit, jag antar att den var rätt vit iaf, var ju fullt upptagen med att kolla efter blixtar! och samtidigt tänkte jg på min stackars sara...jag som är fullständigt livrädd för åska är bara lindrigt rädd mot vad sara är...! och hon som var så trött när jag träffade henne igår! ja riktigt synd tyckte jag om henne! till slut gick åskan över och när jag inte kunde sova mellan mamma och pappa gick jag tillbaka till min säng och sov riktigt gott!
och nu sitter jag här och väntar på att det ska hände ngt! dock nt åska för mina små päron är i kinna (jag har alltså ingen bil att gå ut i om det skulle bli nära, typ 5 km :P )

nej, nu ska jag göra nåt vettigt!;)
Kramar på er! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0