Vimmerby och annat underbart! ;)

okeeej...! nu har jag nog en hel del att skriva om är jag rädd!har då inte skrivit på en vecka och det var innan vi drog till småland! men innan vi åkte var jag med elin och hade skojskoj! först var vi ute och gick när det började åska och ni vet, jag och åska är ingen bra kombination! så vi gick hem, dels för det och sen var det hiskeligt varmt också! sen var det ju som sagt åska så jag och elin lånade kyrkan (åskledare där!) i några timmar. och efter det hade det slutat åska så då körde vi vattenkrig! åhej! deeet var skoj! och ni kan ju bara gissa vem som vann! :P sen var vi redan blöta men vi ville ändå bada så snabbt me moppen till hanatorp i och upp ur vattnet och sen fort hem igen. men lätt att komma upp var det inte för innan hade vattnet vart iiiskallt (enligt mej iaf) men nu var de huur gött som helst! hade kunnat bada i timmar den gången men de fick bli 5 minuter och sen bar det iväg! härligt! och resan gick snabbare ä den brukar tyckte jag! men de kan ha berott på att jag läste en bok typ hela vägen :P vi körde one-stop och det stoppet var för att kolla luften i däcken lr nåt... kom la fram vid 10 på kvällen lr nåt och då var man ju rätt trött men då skulle den käre kussen lalla börja snacka rövarspråket me en! haha och hej vad det gick fast ibland blev det lite rörigt! och roligare blev det när alla tre bröderna petersson satt i rad och nt fattade ett skvatt vad vi sa! ;) härligt! :) sen upp på  vinden till mitt rum (skulle va mitt rum en natt!) och min väska!! :O huuur tung som helst! blää..upp kom jag iaf och höll på att aldrig somna för varmt som i en bastu var det!
tisdan: mamma kom upp och väckte mej vid 10 sen blev de frukost och sen iväg till ALV!! :D ahh underbara ALV! kanske lite barnsligt men har ju vart där så många gånger så alltid lika härligt att komma tillbaka! snacka om att mina barn kommer få åka till astrid lindgrens värld lite då och då! X)  mmm eftermiddan tillbringades tittandes på teatrar, glassätandes, vattenspridsbadandes (tack och lov att de fanns lite över allt! var oootroligt varmt!) och sen tog jag och gustaf de där traditionsenliga korten! ahh -> haha lika skoj varje gång XD mm härlig alv-dag vare och idag prata mamma me anna och då visade sej att deras familj hade vart där samma da! hur lyckas vi missa dom! hade ju vart ännu roligare å gått me dem me men iaf! nu e de som de e! ;) sen var vi färdia på alv och då drog vi "hem" till ö.tullportsgatan 1 igen! :) -> a house we like! :) på kvällen badade vi i borstingen och tjenare! bästa sjön genom tiderna! blir typ riktigt djup 2 meter ut! riktigt go måste jag säga, och varm var den med! ett plus! :P sen var vi la me "hubbe", Hubert på kvällen :) -> en riktig liten sötnos men inget för dej sofia ;) han bits så det står härliga till!passa sej fick man allt ta och göra och vaaad det kändes konstigt att träffa tessan igår och inte behöva pytta bort huvet för att slippa bli biten :P nej men visst ska det nog bli hund av hubert också!...en vacker dag! :P så lekte vi la lite me honom och sen packade jag iordning! vi skulle ut till underbara brantestad för att spendera resten av nätterna där :) hanna~glad! men den glädjen varade nt länge! nähä då skulle vi sova ännu en natt i vimseby! inget fel på vimmerby! absolut inte! min favoritstad till på köpet men brantestad smäller nog nästan högre! så då fick jag gå upp till vinden ännu en gång! och upp för den sista branta trappan där det jämt är kolsvart på kvällarna och ingen lapma finns där heller! huuu!
onsdan förmiddag tillbringade mamma och jag på stan och där blev det också lite nya kläder. sen blev det lite mer av härliga vimmerby på eftermiddan men sen drog mamma, jag, gustaf, rikard och fredrik.a till borstingen igen :) och denna gången var vi där nåra timmar :) sen packade jag mitt pick och pack ännu en gång för jag, jossan, christian och susanna skulle ut till lallas torp! där låg jag och jossan mest och sov för de andra tjejorna ritade mönster till deras klänningar och vi var inte sådär hyperintresserade! men vi uppskattade dina knäckbröd med grillade ägg lalla! det gjorde vi! ;) sen när jag kom hem skulle vi ut till underbara brantestad me kom inte och tro att vi kom iväg inte!!! självklart fick jag packa upp en tredje gång! jag började bli så smått trött på trappera där! men som tur va så blev det inte som första natten när jag va tvungen att va uppe till 2 för att det åskade!
torsdan: vickan fyllde 17 men tyvärr kunde jag inte fira henne på plats så de blev ja må hon leva på piano 30 mil ifrån henne :P men innan jag kunde spela för henne som inte vet/visste nåt om de XD låg jag vaken mellan 5 och 8 för jag kunde verkligen inte sova! vet inte va de va me mej men klarvaken var jag så jag låg och läste en bok i tre timmar! och sen somnade jag tillslut om framåt åtta och upp kom jag vid 10. sen kollade jag på gamla foton på förmiddan och sen åkte jag och mina päron till borstingen! :) nu har jag hittat min favoritsjö :) och mamma och jag simmade över sjön men när vi var på andra sidan visade det sej vara riktigt syklig botten där!! :S ingen  badplats ju så vi sto en stund på ett träd på botten för mamma ville vila lite innan vi simmade tebaks!
på kvällen åkte vi ut till pappas kusin jan-åke och hans fru gunn samt maria deras dotter. vi var vid deras sommarstuga hela kvällen och det var en såndär underbar kväll me spegelblankt vatten och typ inte ett moln. härligt! och en sväng med båten blev det också men tyvärr inte med däcket bakom :/
och gissa vad jag fick veta när vi kom tillbaka till vimmerby för att hämta packningen (sista natten skulle jag iaf få spendera i brantestad!) men nej! då ville mamma å pappa och eva att vi skulle sova där sista natten me!!! jag var smått irriterad så då fick mamma bära upp min tuuunga väska! och det var sista natten i småland för den här gången! men vi kommer tebaks i september så don't worry! jag SKA sova i brantestad detta året me :)
på fredan gick vi lite på stan innan det var dags att åka hem och när vi väl kom hem hade vi en timma hemma innan vi skulle iväg på vickans kalas! mkt trevligt och sen följde sara med mej hem och när vi kom hem stupade vi i säng. helt dödströtta!
i lördags åkte jag och sara buss till kinna där vi sen gick i affärer och sara skulle prångt in på second hand..jag gillar inte såna ställen! de luktar gammalt å äckligt och dessutom har mamma förbjudit mej att köpa nåt där för den begagnade sakens skull så då e de ju verkligen trist att gå där meeen sara släpade in mej och så gick hon och tittade på alla de möjliga grejor med mej som en hund efter sej. sen åt vi glass och köpte krosanger lr va de hette för vi hade tagit beslutet att vara nyttiga och hem och då var vi ju minsann tvugna att ha lite färdkost! så vi satte oss i en busskur och åt och sara välte ut än det ena och än det andra men roligt hade vi och sen åt vi mer av våra kakor när vi kom hem och kunde lägga sylt i ;)
sen kom det roligaste på hela helgen! jag och sara klädde ut oss och sminkade i varsitt rum och sen när vi var klara fick vi se varann- ungefär som att en brudgum inte får se brudklänningen innan i kyrkan :P och hjälp! vi blev nog lika chockade båda två när vi såg varann! värre har vi nog aldrig sett ut! haha och en massa roliga och underbara kort fick vi! -> och vaaaad roligt man kan ha!! X)  INGEN har roligare än sara och hanna tillsammans! det ska ni bara ha klart för er! ;) utan dej hade jag vart plus lika med noll sara! :) älskar dej!<3 sen hittade vi på lite allt möjligt och igår då, söndag var vi i tostared och jag och sara åkte bland annat bil med andreas över deras gårdsplan! huu asså! fart som bare den och över stenar och grejs och andreas kompisar som kom slängde sej åt varsitt håll när vi kom farande som en raket rakt emot dem! heeelt galet! efter denna skräcktur när sara satt och skrek i baksätet medans jag var innan i nån chock typ för jag bara skrattade, åkte vi till lövsjön och badade! gött och hela tin pratade vi rövarspråket så jag känner att jag börjar få kläm på det nu! ;)
sen låg jag och läste till klockan 2 i natt, jag kunde bara inte sluta innan boken var slut och idag är jag på sådär tråkigt humör när man vet att man måste städa!

lika bra att få det gjort då! :P
ha de bäst gott folk och hoppas ni överlevde denna längd på inlägg!
kramsar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0