Partaj,Brassar,Hölass och Brassar :)

Överskriften säger ju sej självt...! sista tiden har vart bra! vi börjar där vi slutade..torsdan alltså..partaj för hanna som fyllde 14! Trevligt värre och tjejfotbollen var ju föör skoj ;) sen sov jag och gustaf hos mormor men jag har nog aldrig sovit sämre kan jag säga! somnade på riktigt klockan 6! hur varmt som helst verkligen! så jag sov utan sånhäringa påslakan för det fanns ju absolut ingen chans att jag kunde ha täcke! uscha ja..rena bastun! sen vaknade jag la framåt 9 och efter en go frukost gick bror min och jag upp till lyckevägen för att hälsa på brassarna..vi skulle hälsa men var la där typ hela dan ;) alltså var där en 21årig tjej:Bruna och hennes dotter:jennifer från abrigo där bettan var ett halvår! och jennifer alltså..!! the cutest child in the world! EVER!! hon är alltså helt underbar!! -> übersöt..alla älskar henne och ännu mer efter att man har sett hennes hår! världens burr verkligen och pyttesmå lockar :) ska jag adoptera en unge nån gång blir det lugnt en brasse!! var me dem förmiddan och ja badade med henne i lygnern: hon ääälskar kallvatten ;) sen käkade jag och gustaf hos mormor och sen gick vi till kulla och till hölassåkning!! :)<3 heeelt underbart! så åkte vi upp från hagen till gårn och där stog de gamla kära bandet lr va man ska säga..! -> så första kärran stog hanna och salome i vagnen och drog loss balar medan jag och sara slängde upp allt på bandet..första kärran var typ 3/5delar full och sen skulle vi byta positioner så jag och sara skulle dra loss balarna och tror ni nt att vi får en överfull vagn!? jodå!! hahaha och i gassande solsken stog vi däruppe..högt må jag säga och lite läskigt när man trampar rakt ner i massa hål mellan balarna hela tin! tänkte på när farmor åkte hölass en gång och det kom upp en huggorm precis brevid henne så hon fick kasta sej av! huuu...! meeen..vi klarade detta mkt bra förutom en tabbe!! hanna stog vid sidan av vagnen och där jag skulle kasta ner en bal så precis när jag ska släppa ser jag att hanna e under så jag håller fast i mitt snöre och vad händer inte då..!? jo...hela balen åker ur snörena och där stod jag med snören i handen och hon med massa hö över sej! hahaha X) ja mamma mia, så kand det gå! skojskoj att äntligen få åka hölass igen iaf :) sen gick jag och bror min ner till bettan å dem igen och ullis å vi+erika var barnvakter till jennifer eftersom bettan å bruna m.f. var på mamma-mia-musikalen. hon e alldelles fööör underbar den lilla jennifer :) sen kom mamma å pappa å hämtade oss så jaa..vi åkte hem helt enkelt ;)
på lördan gjorde jag världens fynd..håll i er riktigt hårt nu! Jag har köpt min brudslöja!! :D -> närmare 10 meter lång och den ska jag ha på mitt bröllop :D.......hahahaha vickan gick iaf på det ;) hennes kommenatr va la nåt i stil me: e de nån som skulle köpa en sån sak vi 15 år så e de då du hanna!! XD och NEJ jag har nt köpt nåt till mitt bröllop än!! ;) jag skulle vika ihop en fiberduk som man har över växter där :P
eftermiddagen denna lördan tillbringades med familjen på mos.
igår blev det tostared och brassar igen ;) vi började med bad vid öxared där en liten del av släkten var..och vi åkte flotte, jakob och rikards nybyggda flotte med en motor som går typ i ett par kilometer i timman (kan nt knop) men mysig är den iaf!-> DET är sommar det!!  ;) och efter badet blev det fotboll på verkstans gräsmatte, ngt som jag hoppade..det var ju trots allt brassar me å spelade och det blir liiite föör svårt :P
och nu sitter jag här när solen lyser som bäst! snacka om att jag har dåligt samvete! jag som lovade mej sj att vara ute tills solen nästan har gått ner varje dag när det nu är sol men ska man iväg så ska man! hamen..ikväll drar vi iväg till vårt underbara småland, vimmerby och brantestad igen :D fast i natt ska vi nog va hos kussarna i vimseby! och som de flesta nog vet var de ju tvugna att avliva simson för nån månad sen..cancer :/ som också mozart hade..men nu har de skaffat en ny hund! en bernenn senner som mozart va :D snacka om att jag är överlycklig så ni kan räkna med hunsbilder i nästa inlägg ;) japp och ha det nu så bra när jag e iväg..!

choe choe
kram! :)


Kommentarer
Postat av: manda

Du passa bra i den frisyren(:<3

Ha det bra i småland;)

2008-07-28 @ 22:18:27
URL: http://maandaclaesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0