Vitrysslandslägret 2oo8! <3

Tårarna kom när bussdörrarna stängdes, bussen började rulla sakta, sakta över skolgården och alla underbara vitryskar, barn som ledare vinkade som tack till oss svenskar, en del storgråtandes en del tacksamma för tiden men med hemlängtan och där stod vi..helt övergivna och vad mina tårar rullade.. Det var verkligen H.E.M.S.K.T!! Vikka satt i fönstret och såg så lagom livlig ut som är hennes naturliga jag, bakom henne satt darya och storgrät. en hemsk syn!! när de tutandes hade kört igenom örby gick vi in i skolan. där fanns ännu en bedrövlig syn! folk som packade ihop deras sängar och körde iväg, och alla bara röjde upp och inte ett enda ryskt ord hörde man! Det var fruktasvärt!! aldrig har skolan känts så tom!! :/ ja..så där gick vi och var förstörda!
när jag skriver det här och samtidigt kollar på alla underbara bilder på dem är tårarna på väg upp igen och klumpen i halsen bara växer och växer! Trodde aldrig att man kunde komma så nära främmande människor på tre veckor men så är fallet! Det kommer dröja läääääääääänge innan jag glömmer dem, särskilt mina favoriter Sacha och Vikka!! :) <3 samtidigt som jag är väldigt, väldigt lessen över att de har åkt är jag också väldans glad över att jag lärde känna dem alla och för att jag fick träffa alla dessa underbara människor! Nåväl, vi har inte haft det tråkigt förutom idag då!
Igår hade vi avskedsmiddag-> och den var nog allt annat än tråkig, iaf efteråt när vi hade korttagning nere på skolan :)
här är de allihop+vi svenska ledare-> efter dessa gruppbilder som vi började med gick vi vidare till smågrupper som t.ex->vi svenska tjejer med Darya :) jag, vikka å sasha tog en hel del :') sen tänkte vi som så att vi kunde ju inte vara ledsna sista kvällen vi faktiskt fick tillsammans så då blev vi glada istället! :)-> och vilken underbar kväll, jag ville att den aldrig skulle vara slut! så sorgligt, och nu när de har åkt är det ännu värre, vet ju inte om jag nånsin får träffa dem igen! :'(
I vilket fall som helst har vi haft jätteroligt under tiden de har varit här..vi har vart i varberg med dem, liseberg och allt möjligt annat!! :) känns fruktansvärt att deet gick så snabbt och som karin sa: de tre snabbaste veckorna i mitt liv! mitt också faktiskt! annars får vi väl minnas alla kvällar när vi suttit i hannas säng och haft roligt ihop..vilken tur att vi hade en sån toppentolk som hanna! utan henne hade vi inte kommit långt! Tack Hanna :)
nu när jag ser den här bilden börjar jag gråta så här sitter jag och skriver medan jag drunknar i saknad! en förskräcklig bild men ändå så fin för den får mej att minnas dessa underbara människor! -> och när jag ser den här lipar jag ännu mer! -> mina små älsklingar! varför går tiden så fort?? :/ det känns verkligen inte som att det här var längesen!->
nej nu måste jag ärligt talat tänka på nåt roligt! jag och vickan har gått runt här hela dan som små lessna jagvetintevad och hon har  bara tjötat om gleb! jag kan erkänna att han är söt->
men jag saknar viktoria och alexandra mer! jag får helt enkelt hoppas och hoppas på att vi träffas snart och se framemot att jag och sara kommer få roligt nu imorrn när vi ska sova under bar himmel (en av alla våra små traditioner) och hitta på annat skoj :) jag måste få stopp på alla tårar helt enkelt!

Jag saknar er så gräsligt mkt så jag tror inte ni kan fatta det hur mkt ni än försöker!!
Hanna:när du har läst detta kan du la hälsa alla barnen från mej och säga att jag saknar dem ofantligt mkt!! :)<3

Ledsna kramar Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0