Hanna Petersson, Op 1..

..står det numera på papper jag fyller i i skolan. Det är smått läskigt, första veckan redan avklarad! I onsdags satte vi alltså igång. Mamma skjutsade efter att jag haft många nervösa sammanbrott ner mej till den blivande skolan där jag genast fick syn på Viktoria som stod snällt vid sin lyktstolpe och väntade på sin stressade kusin. Jag var i princip ett nervvrak. Och jag tackar henne verkligen för att hon snällt höll mej i handen, försökte få mej att inse att detta inte var jordens undergång, satt brevid mej inne i arenahallen fast grejen bara var för ettorna osv, osv. Ett stort tack kära du!<3
Som sagt, vi hade samling. Brandsäkerhet och grejer gicks igenom och jag ville bara därifrån. Sen började uppropet. Alla ettor räknades upp och jag och Rebecka satt till en början och lyssnade spänt efter våra namn. Efter en ca 700 namn kom de. Svar: JakobAdam, sektor syd kom sist av allt. Omvårdnadarna fick snällt sitta och vänta. Så efter ca en halvtimme av namnuppläsning fick vi också trava iväg. En mängd information väntade oss i klassrummet. Och ja, det var smått segt! Vi lärde inte känna varandra så att säga.. Några stycken stannade i skolan och åt lite, och sen tog jag och Elin bussen hem. Jag var helslut när jag kom hem och unnade mej glass i solen.
På torsdan var jag duktig och cyklade till skolan. När man kom fram var man ganskaså lökig, ja! Jag fick typ ett blodsockerfall och allt snurrade. Sen var det dags för Op-dag vilket innebar att alla op-elever delades in i 7 lag. Vi byggde pyramid, hoppade säck,drog snöre genom alla ärmar, hade brännbollstunering och en massa sånt. 4 av oss mentorungar till Berit hade rundvandring och blev ngt uttittade! Vi skrev brev till oss själva som vi kommer få precis innan vi springer ut den dan vi tar studenten 2012. Cyklade hem tillsammans med Elin och Åse och Åse den kvinnan har uppenbarligen kondis, jag och Elin var helt slut när vi kom hem ;)  Vi vilade innan vi två med dålig kondition tog oss en promenad, åkte moppe med cello och allt till fh där vi fotograferades för att hamna i bt! :S Vi fick några helsköna bilder när vi skrattade så vi höll på att ramla ihop. Sen blev vi nyfikna, tog en promenad med Sofia till hanatorp där vi satt på en sten alla tre så vackert medan Nisse skvätte upp jordens innehåll på oss. Vi var glada alla tre! ;D  Dock blev vi ganska snart tvugna att vandra hemåt igen för jag och Elin hade bestämt oss för att gå på konsert i våran kyrka. Det var Kerstin och en kompis till henne som spelade. Och SOM dom spelade! Båda två är stråkare i världseliten och violinisten.. Jag och Elin satt nästan som fågelholkar för hans fart alltså. Han tog säkert 10 toner per sekund, man hann inte ens höra att han bytte ton det bara gick ngt vrölfort! Vi bestämde oss snabbt för att bli lika bra ;)  När vi kom hem igen hade vi jooordens skrattanfall.. Vi var helt sjukt trötta och satt bara och skrattade!
Igår cyklade jag igen! Duktigt Hanna! Vi umgicks mer med nya folk i klassen, som iof redan är ganska uppdelad. När det var dags för lunch gick matkön ända ut på gatan. Tack och lov satt Viktoria inne i matsalen så det var bara att gå raka vägen in, hämta bestick och sätta sej och äta av hennes mat. Kvinnan är bäst! :D<3 Maten var alla gånger över förväntningarna också! :)  Sen cyklades det till Kinna med Elin och Åse. Till donken drog vi och jag försåg mej med en glass innan vi cyklade upp till Örby. Upp var det ja! Hela vägen går ju uppåt! Jag var totaly slut när jag kom hem och hade överlevt första veckan på gymnasiet. Igår kväll var det ku-premiär. Det hade vi sett framemot väldigt mkt! Det blev information i början. Jag och Sofia hade tysta internskämt i våran soffa och hade väldigt roligt! Jag fick ett nytt namn som Christina och Johan hade jätteroligt åt, jag märkte det inte ens.. hahaha donk! Sen fikades det innan det blev dags för Kolajakten(?) en lek som tog hiskeligt lång tid. Och Rebecka, jag och Isak var så klart bäst på pilkastning, bollkastning och allt annat som hade med träffsäkerhet att göra. Det är ju som sagt vi som sätter kanyler ;) När leken väl var avslutad blev det aftonbön, lite kolakrig innan typ alla drog och jag, Christina och Sofia blev jättedepp och då menar vi jättedepp!! Så där satt vi och deppade tillsammans.
Idag blir det kalas för Daniel som har fyllt 20. Hoppas det kan göra min dag bättre. Hitills har den inte vart så bra, Gustaf och jag har bråkat, jag skar mej i handen när jag skulle skära bröd och jag är fortfarande på samma humör som igår. Tumme ner!

Jag och Elin avslutade i tisdags våran lilla turne på äldreboendena i kommunen. Det har vart väldigt skoj att göra detta så vi funderar på ngt liknande till jul. Vi får se vad det blir! :D

Nu ska jag ut i solen och förhoppningsvis övningsköra lite!

Puss å kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0