Isaberg!

Idag har vi haft friluftsdag.. och frisk luft var det verkligen för våran del.. Katastroferna började i uthyrningen där jag och Manda lyckades välta ner mängder med skidor.. Deet var pinsamt på riktigt! Sen blev det barnbacken i ööössnö och små snöflingor var det inte heller.. Stora som berg (små berg) så stora att jag aldrig har sett större..
Hela HEM började med att ramla.. Alla tre på samma gång.. Vi såg roliga ut där vi satt på rad. Efter ett tag fick emma nog av pjäxor så vi gick och bytte och sen åt vi lite. Emma och Manda provade lyckan i den grön-blå och det gick fint.. till slut ;) Nej men måste berömma dem! Tycker att de var riktigt bra för att vara nybörjare. Ankarliftar klarade de galant, dock har jag kvar otur vad gäller dessa.. Bara massa människor som ramlar framför mej. Idag var det säkert 4 styckna. Manda drömde om den röda så vi åkte upp och hon ramlade inte så många hundra gånger! Vi drog med oss Emma nästa gång det var dags och då fick jag dra upp kvinnan efter varje sväng men sista gången vi åkte ramlade hon inte på hela backen! Framsteg,framsteg! 10 gånger hann vi kanske åka och en rätt typisk situation i denna backe -> emma ramlar, jag åker fram till kvinnan och frågar hur det gick och hon kmr snart upp på fötter igen.. Dock har vi sett de flesta vurpstilar idag X) Speciellt gillar vi Emmas glidning i slutet av röda, för att snacka med ngr männskor?! :P haha.. och jag har lyckats vurpa hela tre gånger (skyller på pjäxorna!). Åkte lift med Sara en gång med, men de åker störlopp i de svarta så jag hänger inte på! Roligt har vi haft idag iaf! :)

Kram tha skidälskare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0