Konsertius

Okej.. Jag vet inte vart jag slutade så jag börjar i söndags.. upp och hoppa tidigt, tidigt för att vara söndag iaf! Iväg tsm med mor min till ytterby för att träna till juloratoriet (nt en aning om hur det stavas) en 2 timmars lång julkonsert iaf. Hela 75% av familjen Petersson medverkade och 100% om man räknar publik ;)   I sopranen kunde man bland annat hitta mamma och mej, kusse helena å blivande släktning kristina. Och inte minst Tina. Hon var den jag fastnade mest för under vår träningsperiod. Och tack och lov stod hon brevid mej hela konserten och var bara sååå min klippa! Grymt duktig!! Tack! Det var perfekt! (:
Kussar som var med och sjöng fanns det gott om! helena då, david,elisabeth,ulrika,jakob,henrik å lite mer släktingar! En kör på 46 personer var vi och orkester på 22 pers och den som ledde alltihop gjorde far min! Tycker nog han var grymmast av oss allihop närmare 70 medverkande. Jag menar, han vevade (dirigerade) 2 timmar med bara 2 minuters paus på mitten. Själv fattar jag inte hur han lyckats komma rätt i alla insatser och allt men roligt som as var det! Min första stora konsert och min debut som körsångare.. Jag trivdes som bara den! :D
Lördagen var iof den dan en tidi morron för då var de träning inför de hela dan men de e en annan sak ;)

I måndas var de öppet hus på gymnasiet..tja.. jag tyckte iaf att op hade dom snyggaste tröjorna.. hjärtan å plåster på ;)
rebecka ska också gå op och jag blev gladgladglad!! :D
Igår var det tisdag (: vilket innebär sånglektion, cellolektion å orkester! Det var riktigt skoj och nästan så att jag på allvar börjar fundera på att börja träna ngn gång ;) Under alla dessa stråkare-år jag haft har jag aldrig tränat.. :S Men det ÄR faktiskt askeligt att spela sj! Såna instrument iaf!
Idag skulle jag åkt och sovit över hos mormor men då hade jag nt fått min sovmorron imorrn så jag åker nån annan dag :P jag är fortfarande trött efter helgen som nt innehöll en enda sovmorron!

Och idag.. är det.. presis.. en vecka.. kvar till.. T.r.a.n.s.t.r.a.n.d!! :D
Vi räknar massa ner!! (:

Jag läängtar! Kram Tha körensingerin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0