Transtrand 2009 <33

Japp.. Precis det, Transtrand.. Jag hade en av mina bästa veckor nånsin! Det var helt sjukt underbart! Och SOM jag saknar! Redan en vecka sen vi var på väg upp och det är en fördel eftersom ju snabbare tiden går, ju snabbare kommer vi upp igen ;)
I onsdas bar det alltså iväg.. Vaknade vid 6 av pappas avskedspuss. Efter det gick det inte att somna och efter en stund fick jag även pussar av mor och bror. jag sket i skolan. Kändes som att jag bara hann vara med på icke-viktiga lektioner ändå, så istället tog jag på mej en sommarklänning, satte på abba på hööög volym, hoppade runt som en galning (Så laddad var jag!) och lagade pyttipanna med avokado.. Rebecka och Jessica hämtade upp mej och efter en kort bön för resan bar det iväg! ->19 personer sammanlagt (3 ledare+ prästens fru). I våran "tjejbuss" fanns Systrarna Larsson, Sofia A, jag, Crissa och Maria . Bussen kördea av Jonas och Linda-Maria som turades om att köra och det är ju ingen hemlighet att hade ungen velat ut så hade vi, jag och Rebecka, blivande klasskompisar på OP ställt upp och dratt ut den. Jag förmodar att mamman ifråga var överlycklig över att det inte hände!!
På uppresan sjöngs det för full hals, vi lekte hel-och-halv-häxa samt långkatekes.. Meeen.. långkatekes ska köras av hanna och sara.. det blir mer ja.. långkatekes då! ;) Roligt som AS hade vi iaf och körde sjung-så-spelar vi med andra bussen och det ena efter det andra. Pizzastopp-> och sen var Hanna trött. Framme var vi kanske vid 22 men ajajaj vilken hemlängtan jag plötsligt fick. Inte undra på det kan jag säga! Lessen var jag och uselt mådde jag. Låg vaken till mellan 5 och 6 och sen skulle vi upp vid sju. Ut i backarna och tröttnade på barnbacken gjorde vi snabbt så familjebacken i hundfjället blev etappen efter lunch. Usch vad jag inte tycker om transportliftar! De är ju föör dryga! I vilket fall som helst så var det mysigt och hem till fjällgården bar det vid 4. Det bör tilläggas att jag trots min sömnlösa natt mådde mkt bättre denna dag! Jag var inte deprimerad längre och det var jag nt under hela lägret sen. kvällen var det bibeldisskusion typ i över 2 timmar. jag sörjde över missad aktivitet!
Dan efter, dvs fredan blev  det hundfjällets röda för mej, sofia och maria. ujujuj vad grymma vi var! Snabbt gick det och katastrofer i liften råkade vi ut för, jag och sofia! En gång fastnade jag, Sofia försökte få av mej hon åkte in i mej och ramlade och världens utskällning fick vi av gubben bakom. En annan gång höll en tjej på att åka över liftspåret mitt framför oss så vi fick panik och ropade. Det fick henne att stanna till våran stora lättnad! Sen ramlade en liten skidskolekille mitt framför oss. Han lyckades flytta sej innan vi kom farandes men stackarns lärare och bror märkte inget så där låg han mitt i backen och dom bara försvann. Jag hade mina teorier om att man skulle kunna hitta honom i en sån isbit (ice age you know) om ngr dar.. förhoppningsvis stämmer inte min teori! Jag behöver inte nämna att det handlade om ankarliftar här! Hela vägen till Transtrand dvs ca 40 minuter skrattade Hanna och Sofia konstant! Frågan är om vi själva ens vet vad vi skrattade åt? Det var iaf ngt så sjukt skoj! :D Även denna dag lyckades jag vinna "duschen". MIN dusch (: Och tur är det väl att Sofia är både äldst,klokast  och vackrast. Jag fick min dusch varenda dag.. Dock tror jag inte att det beror på sofias generositet utan just för att hon är äldst=för gammal för att ge sej in i kampen, klokast=hon skulle ändå inte vinna över mej och vackrast=skulle hon kämpa skulle hon få ännu fler utvärtes "brustningar" ;)! Punkt slut! Crissa, jag, Rebecka och Jessica skulle "spänna av" varandras vader. Käre barn vad vi skrek. alla utom jessica då. Männskan kan inte ha ngn känsel. Det var HELT sjukt vad ont det gjorde! :O Och man kan ju undra vad Linda-Maria måste trott om oss när hon hör galna tjejer som skriker så det står härliga till och ngn annan skriker krysta och en tredje härmar en bebis. Vi var nog trötta skulle jag tro! Men OJ så vi skrattade :D  Det blev också massage av vader men inte blev vaderna bekvämare för det! Tvärtom!
Sista dan i backen var det inte alls roligt. Det blåste sjukt mkt, sofia var på typ jordens sämsta humör.. meeen.. hon har bett om förlåtelse och självklart är hon förlåten. Jag förstår att det inte är lätt att brottas med sitt morronhumör klockan 1 ;) åter till skidåkningen. Det kändes som att ngn kastade grus i ansiktet på en och det var inte det minsta roligt så efter 4-5 åk i en svart gav jag, pallis, anton och jenny upp och efter en stund på ett cafe bar det iväg till transtrand igen. Efter lunchen blev det mulningskrig (jag,sofia,maria och hanna mot daniel,johanx2 samt olof). Jag blev så ragnars mulad så det fanns knappt! Tänk er själva en klen tjej som jag är bli mulad av 4 killar samtidigt. inte konstigt att jag fick en kallsup! Det värsta var att de andra tjejorna i laget tyckte att det var överdrivet skoj så jag kunde ju inte bara svika dem hur som helst. Sen blev det packning till hej, hej, hemskt mkt hej, jag heter lennart! usch vad vi skrattade och tillsammans med Sofia startade jag ett rejält krig. Det blev också dokumenterat att Sofias teori om vem som är störst och bäst inte stämmer! (: Världens brottningsmatch för henne men jag kunde lika gärna vunnit med lillfingret ;) ojoj! du får bara lite igen sofia :P -> Ja, jag kan konstatera att jag har skrattat ofantligt mkt under denna period! Vi lekte också med (fars)papperskorgens coccosnöt.
Sen var det lovsångsgutstjänst. Det var riktigt härligt det! (: Ville aldrig att det skulle ta slut! Jag ääälskar Transtrand! :)<3
Sen byggde vi pyramid och hade allmänt trevligt -> Sen var det bråk mellan vissa tjejer och killarna och trots att varken jag, sofia, maria eller jessica (alltså 80% av vårat rum, Crissa de andra 20) var inblandade hölls krismöte på vårat rum. Trött var jag och vid halv två när berättelsen drogs för tredje gången begravde jag mej under täcket och försökte iaf visa att jag ville sova. Till slut blev det mörkt, jag släckte lampan ;) De fattade vinken och gick och la sej. Tack och lov :P
På söndan hade vi mässa, jag och lille larsson spelade lovsångerna och sen drog vi hemmåt. Jag lärde maria rövarspråket under hemresan och jag tror iaf  att hon kan det bra nu :P som hon uttryckte det: du borde bli rövarspråkslärare hanna! Skills kallas det ;D
japp.. hem kom vi vid 8 och vid 10 befann sej syssling maria och hennes mamma gun här. Eftersom jag träffar dem typ vart tredje år lr ngt kände jag att jag iaf fick vara med vid middan men ögonlocken var nog mera stängda än öppna :P Till min glädje hade också mamma städat mitt rum. Typ första gången på 7 år lr ngt.. fattar ni att jag blev överlycklig?? ;D haha..
nu är jag tbx i skolan. sorgligt men sant men idag när vi anlände till musikalen upptäckte jag till min glädje att där sitter Sara och har en ledig plats brevid! :D jag smög dit, trots att vi var strängt tillsagda att sitta med klassen, jeanette märkte mej men gav mej aldrig ngn utskällning.. jag undvek henne resten av dan ;) hahaha myyys med min egen lilla gumms hade jag och på fredag kmr hon antagligen hit (: mamma ska ha symöte.. Jag förstår mej inte på mammor, dom säger symöte men dom menar typ mat och skvallermöte. Aldrig att dom syr!

jaja.. nu är detta tillräckligt långt och ändå har jag hoppat över mängder detaljer! ;)
ni är nog nöjda ändå :P
We love Transtrand! :)<3 Danke schön! (:

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hahahaha! Du glömde t.ex nämna den stackars killen du dissade så vackert! Hahahaha!!

Jag GAV dig duschen för att jag är äldst, klokast och vackrast såklart!! Äldst=mognast, klokast=jag vet att jag hade vunnit och då hade du blivit en massa ledsen och då hade det blivit en massa jobbigt, vackrast=duschen hade förstört min skönhet ;) Känn på den du!!

Jajaja, blablabla mitt morgonhumör! Det är sånt man får räkna med ;P dessutom var jag väl knappast ensam?!



Haha! Jaja, det var en trevlig resa utan dess like :)

Kramar/Sofia-da utvärtes brustning

ps.du hade inte haft en chans i brottningen om jag hade varit frisk! Men SOMLIGA hade ju svåra smärtor... ;)

2009-01-29 @ 18:58:58
Postat av: Hanna->Sofia

Ursäkta mej lilla dam.. lr gamla kanske du vill heta? ;) jag trodde ju att ungen klarade sej själv vilket han också gjorde alldeles utmärkt!! så det så :P

Meen visst att du g.a.v mej duschen! tro mej, trots att jag inte duschar med glasögon såg jag faktiskt att du försökte springa in för att sno den men icke att du lyckades.. Det var för att du var så klok som du gav dej in i rumskriget också va? ;)haha jag blev ju så lessen för jag vann :P

jag hade väl också mina svåra smärtor..vaderna var NOG värre än dina brustningar.. ;D



Transtrand 2010 we'll be back! :D<3

2009-01-29 @ 20:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0