Aktiv kallas det!

Har ni sett på maken? Nytt rekord folk(!!!), jag börjar ju till och med känna mej som en bloggare ;) En aktiiiv sådan! Får väl se hur länge detta håller i sej!
Igår kväll satte sej två trötta örbybor i en röd bil för att köra upp till svenasjö och tillbaka, ännu en gång! Kan ju tillägga att jag numera kan varenda kurva på den vägen (typ) och pappa tycker att jag ska starta taxi med tre stationer örby-skutejön-svenasjö. Why not? När vi väl kommer upp till svenasjö beodrar en pappa sin förvånade dotter att hoppa ur bilen. Men jag har lärt mej att ska man övningsköra måste man lyda handledaren. Jag blev lite sur för jag trodde att jag inte skulle få köra hem, istället tog pappa över ratten, körde ngr hundra meter på den stora vägen och sen in på en grusväg. Där fick jag återigen hoppa ut och sätta på min gröna skylt och köra. Oj vad det skumpade!! Jag körde hela 2 mil på denna grusväg. Fast det passade mej rätt bra ändå, med tanke på att jag bara behövde samsas med 3 bilar under ca 1 & ½ timme. Så jag körde helt mitt eget race, helt plötsligt hoppade ett rådjur över vägen och 3 harar ville också umgås med mej, men inte körde jag i diket för det! :) Sen när jag hade vänt när grusvägen tog slut och jag kom fram till svenasjö igen fick jag köra hela vägen till skutesjön och väl hemma belönade jag mej själv med att äta helt nyplockade hallon från trägårn tillsammans med socker och mjölk. Mumma! :)

Idag händer inte så mkt, ska alldeles strax hjälpa mamma att skala räkor till en sallad. 2 av mina 25 kusiner kommer hit idag. Alexandra och Victoria heter dom. Eftersom pappa och hans 3 syskon bor utspridda över hela landet blir det inte så ofta att vi träffas. Nu är alltså den stockholmsliga delen av släkten på väg till hålan Örby. Ska bli trevligt att träffa dessa pysar igen. Jag kommer ihåg när min Farbror och hans fru hämtade dem i ryssland, ja tjejerna kommer därifrån förstår ni. Då var Victoria riktigt mini och red på hundar, hade världens korkskruvar och var bara otroligt megasöt. Nu är också de större, och kvickare kommentarer än Vickans får man leta efter. Alexandra är en väldigt snäll 12-åring som uppför sej  moget! :) Till skillnad från min bror ;)
Nu ska jag som sagt hjälpa mamma lite! Ni får en bild på Vickan också :)
Kram!

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Hehe, det lät nästan som min och pappas åktur från kalaset i Hajom;) fast jag fick ju inte köra en meter till:P Man gör nog bäst i att lyssna på handledaren, det har jag lärt mig nu.

2009-07-21 @ 12:46:41
URL: http://vsma.blogg.se/
Postat av: hanna->viktoria

haha det gör du rätt i Vickan!! :)

2009-07-21 @ 16:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0