Bänkkväll, begravning, partaj, planering..!

Jag kan tänka mej att mina trogna läsare har börjat fundera på om det bara är ni som är trogna och inte jag.. Men även om det har varit lite tomt på inlägg här några dagar har jag haft det i tankarna.. Att jag borde meddela om hur allt står till.
Som jag sa förra gånger hade jag och Sofia små (stora) problem med torsdagskvällen och kollektivtrafik. Så istället blev det en "bänkkväll" som i och för sej inte började på den gröna bänken på "Örbys torg" utan med en 7-km-promenix, en Kalvik helt enkelt. En timme vandrade vi nog omkring där i skogen innan vi satt på bänken 4 timmar. Alltså blev det 5 ventilationstimmar i torsdagskväll med små/stora problem och jag tyckte iaf att vi hade väldigt roligt :) 23.45 sa vi iaf hejdå och godnatt och sen sov jag riktigt gott.
I fredags sjöng jag på en begravning här i Örby, vet inte vad jag ska säga mer om det. Inte så mkt antar jag :) När minnesstunden var slut bar det hemmåt för att byta ut dom svarta kläderna till lite mer sommrigt och sen bar det direkt av till Hanna med Mor och Far. I bilen plågade jag mina päron med gammal go musik som jag satt och sjöng med i för full hals!! :D Sen var det alltså kalas för Hanna som fyllde 15 dagen till ära. Sen när balunsen gick mot sitt slut och jag längtade så efter min egen säng (jag hade blivit väckt av en fluga klockan 6 på morronen och sen hade allt gått i ett så var helt slut) så ville inte mina föräldrar ha mej med hem :( De skulle nämnligen åka till göteborg i lördags och hitta på en massa roligheter, utan sina barn! Så jag fick snällt gå hem till Mormors och sova där. För första gången i mitt liv sov jag i Mormors säng och jag beredde mej på en hemsk natt. Det gick däremot väldigt bra och jag sov oerhört gott. Så innan sovning satt jag och läste bibeln precis som min Mormor gjorde, det kändes fint!! :)
När jag vaknade, var jag utvilad och som vanligt när man slår upp blicken i Mormors och Morfars sängar möts man av 16 glada ansikten på väggen mittemot. Det är alla deras barnbarn. Tänk vad fint egentligen, att vakna och se "sitt livsverk". Vill jag också göra när jag blir gammal :)   Sen gick jag ut och då hittade jag min moster i landet som hade ryckt upp massa ringblommor som jag fick i uppgift att rensa och sätta ihop till 2 buketter. Och några få ringblommor var det inte. Tog säkert minst en timme! Två buketter blev det till slut i varje fall och en av dem skulle Mormors 2 systrar få så jag gick dit med en. Sen åt vi och sen fick jag ett nytt blommuppdrag. Denna gången skulle jag plocka en fin bukett till Mormors grav. Och jag ville göra ngt riktigt fint! Nu skulle jag vilja flika in här att jag har inte hållt på med blommor på flera år med buketter och så, så jag tvivlade på mej själv. Jag valde blommor med omsorg, vad jag trodde Mormor skulle tycka om och så. Massa fina blommor i rött, rosa, gult, vitt och orange. En lilja som jag vet att Mormor tyckte om utgick jag ifrån. Och tro det eller ej, jag blev faktiskt riktigt nöjd med mitt verk. Jag,Viktoria och Anna åkte till graven och satte dit blommorna. Efter det var jag och Viktoria hos Helena och Alice och skrev listor om våra framtider (framtid?) och passade Alice och hade riktigt trevligt :)  Viktroia, jag och Christina begav oss efter barnpassningen till maxi i kungsbacka där Viktoria råkade ut för ett litet missöde som jag har lovat att hålla tyst om men roligt var det i alla fall! ;) Natten tillbringades hos denna kusin också.
Och igår när vi var vid graven igen, tyckte Maria (annan moster) att det såg dumt ut när det bara fanns blommor på Mormors grav och inte Morfars. Grejen var bara den att Morfar visst hade blommor, även om dom var planterade. i vilket fall som helst delade hon min bukett. Och jag som hade lagt ner lite extra tid och kärlek på den bara för att den skulle vara till Mormor. Jag får helt enkelt göra nya buketter när jag ska dit igen och då ska minsann inte min hälsning till Mormor delas på. Då får det helt enkelt bli en till Morfar och en till Mormor. Så hoppas jag att allt blir frid och fröjd! :)

Kram på er /flikkan som har upptäckt sitt intresse för blommor igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0