Övningskörning, Gothia och Lygnevi!

Jag börjar där jag slutade, alltså i onsdags. Johanna, Michael och Olle var här typ hela dan. Mkt roligt! :) Sen på kvällen var det dags att besegra min rädsla. Ja, det var nämnligen så att jag hade inte övningskört på en månad eftersom det den gången inte gick så bra. Precis.. det var såpass nära att jag körde i diket så jag inte har velat köra igen. Men jag kände att körde jag inte nu så skulle jag snart vara tillbaka på ruta ett och därmed parkering igen och DET kände jag inte det minsta för! Så sagt och gjort. Jag och far körde till Svenasjö och tillbaka ännu en gång. Ni skulle veta hur nervös jag var i början, hela jag skakade och jag var livrädd. Jag sa ingenting om detta faktum till pappa, då hade han alla gånger blivit likadan. Och i början gick det väl inte sådär jättebra, jag tyckte inte det var det minsta kul pga mina nerver men efterhand gav de med sej och hela hemvägen satt jag där och njöt av att det minsann var jag som körde i solnedgången. Så nu ska det bli mer körning har pappa lovat. Skönt att det går framåt iaf :)
I torsdags tog jag och mamma bussen till gbg där maria, sara och ngr till mötte upp. Jag, Sara, Erika och Cathrin var på Gothia ngr timmar. Matchen mellan Cruzeiro och Aik var nästan ett skämt. Det var inte många sekunder i den matchen som svenskarna hade bollen minsann. Man blir verkligen imponerad av brassarnas passningsspel, dribblingar och allmänt spel. Helt fantastiska är dom. Det hjälpte inte om 4 svenskar var på en brasse, han lyckades alltid komma ur grejen med bollen ändå! Grymma verkligen! Sen sa dom i högtalarna att om ngn kunde både portugisiska och svenska vore det väldigt bra om de kunde få hjälp med tolkning mellan Daniel da Silva och "The man of the match". Jag sa till Bettan att hon självklart skulle göra det eftersom hon pratar flytande portugisiska, hon tvekade lite men till slut gjorde hon det och det var hon väldigt glad för efteråt! Här har ni dom-> Sen fick vi också chans att fotas med dem eftersom Elisabeth kan prata med dem så det gjorde vi :) ->Två av dem spelar i landslaget för Brasilien pojkar-17. Cooolt ;)
Sen gick vi på stan lite grann. Sara och jag blev övertrötta så vi satte oss på en bänk i nordstan och studerade folk och hade riktigt, riktigt skoj! :D men vi tröttnade på granskadet och begav oss återigen till Heden där vi träffade engelsmän och parisare som var jätteroliga! Hahaha vi fick oss många skratt men parisarnas tränare var inte glad på dem.. :S  Scarry! (engelsmännen)(och en parisare). Sen ringde mamma och sa att jag och Sara var tvugna att skynda oss om vi skulle hinna med buss och tåg och allt var det var, så vi sprang hela avenyn och genom nordstan och när vi kom fram hade jag missat min buss så jag fick åka med sara och maria hem och sova där. Så det gjorde jag och sen igår gick jag ner till Viktoria mitt på dan för att höra om hon skulle till Lygnevi. Sara var nämnligen inte på denna ide. Vi hjälptes åt att plocka av en minimun-del av Helenas vinbär. Otroliga mängder hade hon! Och sen fixade vi klyftpotatis innan Jakob skjutsade oss till Sätila för grillkväll. När vi satt utanför affären och väntade på Christina tyckte jag plötsligt att en bil rullade, men jag tänkte att det bara var inbillning, sen ngr sekunder senare när jag kollade igen stog halva bilden utanför rutan X) och Viktoria sprang dit och försökte pytta tillbaka den medan jag sprang in i affären och frågade vem som hade en vit audi. Efteråt skrattade vi mkt åt det. Vickan såg för rolig ut där hon stog och kämpade och även om hon hade fått upp den hade den ju rullat ner igen, det tyckte jag var jätteskoj ;) Sen kom Christina och vi gick ner och träffade de andra. Så åt vi och sen ville vi ut på bryggorna så då stack vi 3 dit medan de andra fortfarande åt. Sådär satt vi en timme lr ngt och pratade och tog kort! -> Härliga tjejer det där :D<3 Det kändes väldigt sommarlov faktiskt! Sen runt halv 12 tog jag och Crissa bussen hem och sen har jag sovit som en stock till min bror väckte mej. Min dag har alltså inte börjat på bästa sätt :P

Nej nu ska jag göra ngt vettigt!
Kram sommarlovsälskaren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0