<3

Mormor<3
Innan du skulle åka igår stog vi allihop runt dej och sjöng för dej.
Dina favoritsånger.
Det var inte så vackert, alla grät för vi saknar dej så oerhört mycket!
Sen fick vi säga hejdå var för sej,
Ditt hår var så vackert,
Det var lika lent som det alltid har varit
Vi hade ungefär lika långt hår, du och jag Mormor
Igår hade du som vanligt ditt hår i en fläta,
Du var bra på att göra frisyrer Mormor!
Jag hann aldrig säga allt jag ville ha sagt till dej Mormor.
Jag hoppas att du ändå förstod hur mycket jag och alla andra älskade dej
Vi älskar dej fortfarande och kommer alltid att göra.
Vatared kommer aldrig bli detsamma utan dej!
När du åkte iväg igår hissade begravningsentrepenören upp gardinerna.
Kistan som du ligger i är vacker, och det är du också!
Precis när ni rullade iväg började det regna,
det hade det inte gjort på hela dagen.
När du åkte stog vi på trappan och vinkade.
Så gjorde alltid du när vi åkte ifrån dej.
När vi inte kunde se dej längre gick vi in igen.
Sara och jag försökte sova.
Vi hade din favoritkofta över oss.
Den luktade Mormor.
På bordet brevid din säng brann ett ljus,
och där var det fina kortet som jag tog på dej på julafton.
Det kortet ska vi rama in till begravningen.
Du ska begravas på din 56:e bröllopsdag.
Igår var jag ledsen att jag inte hann komma till dej innan efter du hade dött.
Men jag tror att du hade velat att jag skulle säga hejdå till min klass också.
Och att jag skulle spela cello.
Jag spelade så vackert jag kunde, jag tänkte på dej.
Igår kväll satt vi allihop i rummet där du dog och dina barn försökte skrva en dödsannons.
Eftersom du hade så många barnbarn så kanske de inte ska skriva med våra namn.
Men jag sa till dem att du hade velat det.
Du var alltid så glad är vi kom allihop.
16 stycken knattar till barnbarn fick du.
Jag vet att du älskade oss och vi älskade dej tillbaka.

Jag älskar dej Mormor!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0