Sjuk+kussebarn no.2! :D

Japp.. i lördags skrev jag sist tror jag..kalaset på kvällen var mkt trevligt, spec när jag och Vickan tog massa helskumma bilder mitt ute på vägen utanför sara å deras grannars köksförnster där dom satt.. Puuh, lång mening där! I söndags var jag hos Ulrika en sväng och hos Sara lite på kvällen. I måndags mådde jag illa till och från hela dagen.. Jag skippade idrotten och tänkte suttit och tittat hela lektionen men efter halva gick jag och ringde far min som var ledig (som tur var!) och efter ca 10 minuter hemma kom den första spyattacken. Uscha.. Jag säger då det..Varenda muskel i kroppen hjälptes åt att vända magsäcken ut och in! Efter 4 styckna "magsäcks-ut-och-in-vändningar" kom mamma hem och tutade i mej massa blåbärssoppa som jag självklart inte fick behålla men i och med att jag hade så mkt att få upp försvann också bakterien så fem attacker räckte för denna gången :) 39 graders feber hade jag också i måndags, men efter det har jag inte tatt tempen.. muntermometern e sönder och i örat gör det ont att ta så jag hoppar det.. Jag mår iaf mkt bättre nu, även om jag är matt och yr- febrig helt enkelt. Om jag inte går i skolan imorrn går jag inte på fredag heller eftersom det är nationella prov i engelska då och jag vill vara igång i hjärnan när jag ska göra dem.
Idag var mitt andra kusinbarn beräknat och igår kväll kom hon.. En liten tjej :D  En ny liten vimmerbytös alltså! Vi säger Grattis till Jossan och Fredrik!! (: Kommer nog bli en skum känsla med en sån liten plutt nu eftersom Alice snart är ett.. usch så snabbt tiden går! Iaf är det jätteroligt med lite nykommlingar :)

Nej, nu ska jag snart ta och göra ngt vettigt, dock kan jag inte göra allt som är vettigt.. Yrseln är jobbig och svimma vill man helst inte! Hoppas jag blir frisk snart, fast det viktigaste var att förlossningen gick bra och det verkar den ha gjort, så nu är jag nöjd och glad (:
Ha de fint gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0