En annorlunda helg.

Denna helg har varit allt annat än normal vill jag säga eder.. En enda blandning av händelser och känslor och allt. Jag lyssnar nu på soundtrakcet till Forrest Gump och det stämmer så väldigt bra in på hur jag känner mej. Glad och sorgsen på samma gång, omgiven av älskade vänner men samtidigt ensam, hoppfull och samtigt modlös. Ni vet, stråkarna spelar så vackert och det är nästan så jag börjar gråta. Jag är oerhört trött efter denna ovanliga helg. Jag tror aldrig jag har varit med om något liknande.
Fredagskvällen tillbringades på ku. Vi började med kuddkrig och sen fick jag och Johan E i uppgift att måla av varandra. Hmpf!! Jag förstår varför vi båda fick så dåliga bildbetyg så att säga :P Sen fikade vi innan Terese uttryckte det hela fint "natten är ung", vilket vi tog vara på och satte igång att skapa. Vi skapade helt underbar musik. Vi sjöng och sjöng och sjöng för full hals i timmar kändes det som! Och vi var så lyckliga allihop, vi sjöng Pärleporten ändå från tårna och hade jordens största leenden och allt var himmelskt! Ovan där kördes också några gånger, ännu en Ku-favorit, och vems är felet? ;) Mitt? JA!! :D Tyvärr är det bara jag som kan versarna än, men det blir det snart ändring på. Vi hade Daniel på trumma, Gustaf på ägg, Johan på gitarr och jag tvingades att ta piano. Som stöd hade jag dock Sofia som satt bredvid mej på pianopallen och sjöng för full hals, Tack min vän<3

Här ser ni några högt omtyckta personer som sjunger och spelar så det står härliga till. Jag har skönare bilder men vinkeln blev konstig så ja.. Det får bli den här! Det bestämdes att vi skulle spela på mässan i Skene kyrka idag och till slut var vi genomtrötta (och varma!!).
Plötsligt förbyttes stämmningen på Örby Ku. Alla blev helt jättedepp och det kändes ungefär som om någon dött. Jag tänker för allt i världen inte säga vad det hela rörde sej om här, men för att trösta varandra blev det massa kramar innan vi åkte hem allihop. Jag och Elin följde Johan Larsson hem innan vi gick och la oss var för sej. Men innan vi klarade av att gå åt varsitt håll blev det långa kramar även där! Det hela var oerhört jobbigt för alla typer. Något säger mej att det börjar märkas att vi bara blir tajtare och tajtare, som det står så fint i bibeln: Bär varandras bördor. Jag tror det står i bibeln i varje fall. Som de flesta av er säkert vet började jag med en dum tradition på mellanstadiet, dagbok var ordet. Och nu efter en sisådär 4-5 års skrivande kan jag ju bara inte släppa det. Efter denna högst komplicerade kväll tog det där skrivandet över en timme vilket betydde att jag somnade runt halv 2. Och det med en jobbig känsla! 6 och ½ timme senare vaknade jag, med samma känsla. Det bestämdes på förmiddan att jag skulle tillbringa dagen med Viktoria. Det var tur! jag fick den uppiffning jag behövde :) Vi skrattade, pratade, lagade pannkakor och så kom Christina och Antonia och joinade. Efter en stund kom far min. Jag fick äran att köra hem :) Detta innebär att jag nu faktiskt har kört i 90 och det är ett stort steg för mej! Det gjorde min dag ännu bättre :D och kanoners gick det, bara ett kärringstopp :P Sen när vi väl kom till Örby blev det direkt promenad med Sofia, Elin, Christina, Antonia och Nisse. Vi gick en vänåkra, sen åkte Christina och Antonia och kvar på Örby torg blev vi 4 andra. Mycket trafik var det. Vem missade kullaberg om inte vi? ;) Lite läskigt med poliser och allt så jag och Elin följde Sofia hem. Där blev det återigen kramkalas för det behöver vi alla just nu! Sen gick den kvinnan in till sej och jag och Elin vandrade livrädda tillsammans genom Örbys nattliv..

Imorse blev det en far-dotter-frukost (myyysigt<3) innan vi samlades på torget 5 kvinnor för att cykla tillsammans till Skene kyrka. Övrigt Ku-folk ploppade in och vi satte igång att träna, vilket gick? allt annat än bra! Jag kände hur detta skulle bli ett fiasko! Klockan 11 satte mässan igång. Trots mitt oförberedda spel var jag inte särskilt nervös. Det var skönt! :) Den främsta bänken i hela kyrkan lekte Följa John. Jag och Jessica hade några svåra skrattsammanbrott minsann! Men ack så nervlugnande det var! Tur det, för sen gick allt faktiskt väldigt bra! Daniel, Johan och jag lyckades faktiskt för det mesta! Vi behövde ju aldrig börja om i varje fall ;) Vi sjöng allas våran Pääärleport~Det är så bara Vi!! :D<3 Nästa gång blir det ovan där också, åhh.. detta ser vi framemot gott folk!! Vi spelade kanske en 4 låtar innan en härlig avslutningspsalm sjöngs-det var 89:an :D Den tycker vi också om. Hemskt vad vi tycker om allt! Sen blev det kyrkkaffe.. Jag och Ida försökte oss på att fixa ett långbord, vilket gick? Nej.. Det var helt enkelt inte en bra ide! Hahha så Ku knödde i sofforna. Det smiddes massa härliga planer inför hösten och julen innan vi cyklade hemmåt igen. Och det sjöngs.. Pärleporten och Ovan där och allt var det var när vi cyklade i den härliga höstsolen genom Skene. Väl hemma satte jag mej på altanen med min gitarr och fortsatte sjunga ku-favoriterna.. Min bror tyckte inte om detta så han drog mej i håret.. Men eftersom solen, himlen och träden verkligen log mot mej kunde jag inte sluta! Jag skojar inte, solen lyste underbart varmt, himlen var klarblå och utstrålande hopp, och träden, ja, de var allmänt gröna och liksom blåste i takt med mina frälsningsarmesånger :D   Det var så härligt så där fortsatte jag sitta och spela och jag sket fullständigt i att folk gick förbi! Hoppas jag var en riktig liten frälsningsarmerska.. Det kan behövas i dagens tider.. Sara med syskon och mor dök upp, vi åt, tjötade, halvsov, kollade bilder och för att inte glömma.. Sara och jag spelade så det rök om det.. Denna gång blev det inte 89 utan 300 förstår ni! Ja den är nog lika fantastisk den! Sara körde bastonerna på cello och jag spelade så vackert jag kunde på min nya kompis! Ullis fiol blir numera min spelfriend! Åhh.. om ni visste hur roligt det är att spela igen! Nu förstår jag inte varför jag la ner den för 5 år sen! Men det är jätteroligt i varje fall, så oerhört käckt.. Det får nog faktiskt bli en ovan där innan jag går och lägger mej. Jag behöver snart sova förstår ni.. Den här omtumlande helgen har tagit på krafterna kan jag lova! Så nu ska jag spela fiol så jag får härlig tinnitus i natt :)

Natti, natti alles<3
Jag tycker så grymt mkt om er, mitt folk :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Christina

MEEEEN HANNA!!! DU BEHÖVDE VÄL INTE TA DEN BILDEN SOM VAR SÅ ALLRA MEST FANTASTISKT UNDERBART FUUUL?!:@

2009-09-07 @ 16:39:03
Postat av: Hanna->hennes favoritchristina :)

Den är otroligt, megaskönsat, helt amazing Christina!! Hahaha du är lita härlig som alltid :D

2009-09-07 @ 16:42:03
Postat av: Sofia -> Hanna

Kortet är ju klockrent, du och jag sitter och sjunger för full hals, bakom oss står två galna sångerskor som ser ut att de försöker överrösta varandra, bakom notstället sitter Johan är är totalfokuserad, ja han ser nästan arg ut, och mitt i allt står Daniel och kollar ut genom fönstret!! Hahaha!

2009-09-07 @ 17:30:16
Postat av: Christina->Hanna/Sofia

hahaha ja nog är det klockrent alltid, men jag gör mig inget vidare MINST SAGT!! ni andra ser ju ut att ha nån slags sans, men jag ser ut som jag vet inte vad! haha det ser ut som att jag sjunger innåt om inte annat! hahaha!

2009-09-07 @ 20:41:17
Postat av: Hanna-

Jag älskar kortet och Sofia gav ena finer förklaring till varför!!

Underbart vilket härligt folk vi har hörrni! :D<3

2009-09-07 @ 20:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback