Livet leker i Skene :)

Oj vilken dag jag är mitt uppe i! Det har varit en underbar dag, trots allt regn! Jag började dagen i en husvagn, det lät skumt men så var fallet. En fullständigt knökfull husvagn som står på skolans parkering, en religiös sådan. Fische hade tisdagsmöte i vagnen som jag inte längre minns namnet på. Trångt, mysigt och härligt :) We like och nu är även Julia fast! We likear ännu mer :) Sen var det lektion, ganska seg sådan tror jag, jag minns iaf inte något speciellt från den. Lunchen bestod av fisk, vanlig skolmatsstandard och helt okej. Sen kommer vi till dagens höjdare! Vi begav oss upp till kåk där Josefine och Johanna redan var i full gång med att tvätta håret på varandra. Vi belägrade oss i köket, och jag blev offer no.1 till hårtvättning. Jag och Julia arbetade väldigt effektivt! ;) Istället för vanliga "kranar" använde vi oss av blodpåsar(?) inte en aning om vad de heter men något i den stilen, droppåsar kanske. Vi hängde upp påsarna i krokar på väggarna och sen satte vi igång. Julia var tvungen att fylla på den 4 gånger innan mitt hår ens var genomblött. Då hade hon redan tröttnat och sen skulle det schamponeras och tvättas ur också. När proceduren var avklarad stod Julia i en vattenpöl och vi skrattade! Men Olivia, Elina, Josefin och Johanna som också lekte frisörer i köket förstod inte det komiska. Julia blev nästa offer och det hela  började katastrofalt. Jag förstod mej inte på låset på slangen och helt plötsligt sprutade det vatten över hela min klasskompis. Vi skrattade som galna flodhästar, Julia ramlade ihop på golvet och jag höll på att halka omkull i allt vatten på golvet! Vi var inte långt ifrån att kissa på oss, Julia hade dock blöjan på fel ställe, runt axlarna istället för där den nästan behövdes. Som tur var hände inga olyckor utan läget var stabilt. Sen blev det tvättning på riktigt och jag behövde bara fylla på påsen en gång till skillnad från den andre damen som sprang och fyllde på säkert 5-6 gånger. Vi snackar olika tjocklekar hårmässigt! Det var en enda pool i kåk när vi var klara, Julia och Hanna är hela klart de som egentligen borde gått frisör!

Sen blev det ännu roligare, vi skulle tvätta en docka och bädda och ha oss. Alla andra var redan klara (mitt hår tog några år att komma igenom eftersom tjockleken är ganska absurd som sagt) så vi fick fortsätta själva. Det började ännu sämre än hårtvättningen, huvudet på vår kära Brytthild fullständigt flög av när vi skulle byta kläder på människan! Ojojoj vad vi skrattade! Som tur var var vi ensamma (trodde vi) i kåk. Plötsligt hittade vi en trappa och utforskade huset. Vem satt inte där uppe om inte den självaste gamla ungdomsutvecklaren, så vi fick en trevlig pratstund med henne. Helt random hör vi någon förskräckt flämta till. Kom inte och tro att vår kära lärare hade återvänt och nu undrade vad vi egentligen håller på med. Ja där låg den stackars dockan helt blottad och våran lärare erkände att hon aldrig vill ha oss som vårdpersonal som gammal. Vi var galet trötta och bara skrattade! En helgalen men fantastiskt rolig dag! :)

Det har hänt igen! Jag har lyckats spara som utkast istället för publicering så denna dagens inlägg är egentligen gårdagens men ja.. Det viktiga är väl egentligen inte datum utan mer innehåll (:

Denna veckan har jag varit något ohyggligt trött. Jag antar att jag fortfarande ligger efter i sömnen, Sara och jag hade en riktigt trevlig dag i söndags och vår vinprovning tillsammans med Ulrika och Erika drog ut på tiden så söndagen blev alldeles för sen även den. Jag tror minsann att jag glömt berätta att jag på väg till Sara höll på att köra ihjäl en tant och hennes 2 hundar och det var inte roligt! Men jag har mina argument till varför, helt plötsligt började 2 personer i baksätet krångla. Mor min började babbla strunt vilket störde min koncentration och min bror, ja han var ännu värre. Han började sjunga och klappa händerna och för en sekund tappade jag totalt kontrollen och sen när mamma skrek insåg jag att jag var på väg rakt mot damen och sen berättar jag inte mer för det fick mej på dåligt humör.. Men jag kan ju tillägga att kvinnan fortfarande lever. Hon gjorde det i söndags kväll i varje fall :)

I måndags var jag oförskämmt trött hela dagen och när jag kom hem satte jag ett mål att gå och lägga mej senast 9 för att få sova ut. Precis då ringde grannen och ville att jag skulle sitta barnvakt för deras två små töser den kvällen. Så klockan 20.50 drack jag massa kaffe och 21.10 var jag på plats. Jag gick i sömnen dit kan man väl säga. Så slog jag mej ner i soffan, började plugga och sen åkte fadern i huset, jag gick och låste dörren (för säkerhetens skull liksom) och sen trodde jag defenitivt att sömnen var nära. Jag tassade på tå mellan 3-åringen och den lille som är ett och ett halvt. Båda sov som stockar och jag fick försöka roa mej själv. Jag slog mej ner vid facebook en stund där Paulina Bohlin muntrade upp mej. Men jag fick liksom ingen riktig ro, det var ju trots allt inte mina barn. Så satte jag mej en stund på golvet hos den lilla sockerbiten Stina och checkade att hon verkligen andades, jag upptäckte också att nappen åkt ut så den proppade jag in igen :) Jag kom fram till att jag mer än gärna blir mamma någon gång i framtiden. Det var väldigt rogivande att bara titta på denna lilla söta, sussande sak. Jag vågade inte gå in till Saga, tänk om hon hade vaknat och blivit livrädd! Jag antar att de båda var helt ovetandes om att deras mor och far inte var hemma. Men från dörren noterade jag att under de 1 och ½ timmarna jag "vaktade" dessa pysar rörde hon på sej en gång. Ja, hade jag varit lite piggare hade det nog blivit lite mer med pluggandet men barnskådning var ett fint avslut på den dagen det med :) Och ja, jag sitter gärna barnvakt för dem fler gånger!

Igår har jag ju precis berättat om, fast igår då. Det blev konstigt, men jag är trött och orkar för tillfället inte omformulera mej.

Idag har jag haft en sisådär-dag, oerhört trött som vanligt! Detta gör att jag tänker alldeles strax lägga mej för att orka med morgondagen då folket ska ha megaroligt :D  Jag är äntligen klar med min engelskarecension och om ni anade hur skönt det är :) Sen har jag varit ute och grävt upp lite jord också.. Imorgon är det bara jobbiga 90-minuters-lektioner och endast 5 minuter emellan de 2 sista. Gäsp!

Nej nu blev det här ännu ett långt inlägg. Jag beklagar ni som tycker det är jobbigt!

Natti natti :)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hahahahahahaha!! Till och med jag skrattade av att bara läsa om det där med vattenslangen, och för att inte taaaala om huvudet! Hahahahaha!! Och det där med barnen lät ju illa mysigt...även om jag inte hade lämnat mina barn till dig om jag visste att du drog av huvudet at folk! Hahahaha!!

Puss <3

2009-09-23 @ 21:22:55
Postat av: Hanna->hennes favoritsofia :)

Det var riktigt roligt faktiskt :D Du borde ju hälsa på i kåk, det är där det händer ;)

Jodå.. det är ingen fara.. Jag bara klappar barn lite på huvudet, inte drar i det.. inte gjort än i varje fall :P



pusselipuss<3

2009-09-27 @ 17:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0