Ljuva sömn!

Igår skrev jag ju ännu ett megainlägg, sen var jag katastrofalt trött så jag gick och la mej, klockan 23.00 tittade jag på klockan och släckte lampan. Det gick segt att försöka sova. Nästa gång det var dags för klocktittning var den 00.11. Men jag fortsatte göra mitt bästa, jag tror sannerligen att jag gick igenom hela Örby/Skenes före detta lovsångshäfte i huvudet. Klockan 02.17 tyckte jag att denna sysselsättning började bli seg. Magen min kurrade så jag tänkte att om jag äter något kommer jag säkert somna sedan. Pappa gick upp och höll mej sällskap i köket. Jag kände mej febrig och var väldigt yr. Så efter en macka och alvedon på barnsligt sätt gick jag och la mej igen. Far min övertygade mej om att man somnar med hjälp av lite alvedon. Hmpf! 04.10 var klockan nästa gång jag hade tröttnat på att komma på osjugna lovsånger. Sen kommer jag inte riktigt ihåg vad klockan var sista gången jag checkade. Runt 5 somnade jag äntligen iaf! Denna natt var inte sån att man slumrar då och då och tror att man har legat vaken hela natten, nej jag VAR verkligen vaken. Helt klarvaken låg jag där för mej själv 6 timmar då jag verkligen hade behövt sova. Och jag som var så gräsligt trött. Runt 8 ringde väckarklockan och far min kom återigen och gav mej moraliskt stöd, letade upp nummret för sjukanmälan till sektor syd och sen var det bara att somna om! Massa skönt. Rebecka ringde runt 11 och väckte mej. Sen har jag pysslat med foton och bara gått och njutit av att veta att mina klasskompisar har lektioner som datorkunskap och matte :). Och nej, jag har faktiskt inte dåligt samvete för att jag inte befinner mej i korridor c, nedervåningen på marks gymnasieskola! Jag hade aldrig orkat gå till skolan i det tillståndet jag befann mej i klockan 8. Då hade jag säkert ramlat ihop av trötthet. Mor och Far säger att jag har alldeles för späckat schema, i hope not! Men jag är mycket medveten om att helgen var lite väl intensiv! Jag tänker mej en bara-vara-dag på lördag eventuellt. Om det inte var då vi skulle till Jenny och Olof. Ni hör.. Det händer något jämt och jag älskar det, men jag kanske måste ta det lugnt någon gång då och då.. Jag funderar på det :)

Nu ska jag nog äta lite mat och sen ska jag klura på om jag ska göra msk-prov imorgon eller satsa på hemtenta. Det hade helt klart varit skönt att göra av det imorgon. Men då måste jag först lära mej åt vilket håll jag ska vända ansiktet på en döende muslim, vilka mediciner afrikaner använder sej av och vad sjukdomsorsaken anses vara för kineser. Vi snackar människan socialt och kulturellt med Gunlög Sibbeson Hjort~Me like! Sen hoppas jag på ordentlig nattsömn nästa natt! Det är jättemycket välbehövligt just nu!

Ha en finer dag, och sov som stockar om ni kan (:

Kommentarer
Postat av: Christina

haha du säger att du tycker om henne så mkt bara för att hon var så taskig mot mig(/oss)!!:@

2009-09-29 @ 19:13:04
Postat av: Hanna->hennes favoritchristina :)

Nej Christina.. så är det faktiskt inte! Men hon tar tag i vissa promblem (fikabordet you know) och DET är det bästa man kan göra!

2009-09-30 @ 20:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0