Ändrade planer.

Just nu skulle jag befunnit mej i en liten söt skitbil med Gunilla men så när jag började bli sådär lagom stressad och kaffe och frukost landat i magen fick jag information om att kvinnan fått magsjuka, rackarns! Och jag som såg framemot att jobba, det blir nog en tur på tisdag ändå ;)

Påskafton med dess släktmiddag.. Vad ska man säga? Det liknade mest ett julbord men trevligt hade vi och ju längre fram på kvällen det gick desto mer urflippade blev vi. Jag gillar min släkt skarpt! :)

Påsklägret, påsklägret.. Det var fint. Mycket fint! Jag hade roligt, sjöng säkert hundra olika stämmor (inte till allas förtjusning), funderade, passade en liten sprallig Alice, pratade allvar, myste med tjejerna och var allmänt på läger. Oj, vad jag gillar sånt. Däremot saknaden efteråt.. Inte roligt alls! Julia, Marie och Fridha.. Vilka kvinnor det, oj vad vi gillar :) Nej men ärligt talat, det där lägret betydde verkligen mycket för mej i år!!
När det i måndags var slutkramat fick jag snällt hänga hos familjen Appell. Hela Tostared var öde eftersom alla var på begravningen i Göteborg. 800 personer hade varit och sagt hejdå. 800!! I efterhand har jag läst på facebook att det var "så nära himlen man kan komma på jorden" och inte ens min far hade klarat av att gå torrögd därifrån. Det var tydligen jättemäktigt. Istället för att vara där satt jag och pratade mellan 3 och 5 timmar med Helena vilket var mycket trevligt! Och jag körde naturligtvis hem ;)

Igår körde jag också, hemskans vad ofta det blivit det senaste! Men framåt går det iaf! :) Sara, jag, våra mödrar + en av våra mostrar åkte till Kullavik för att rensa i Ingrids hus. Jag och Sara har knappt minnen från det placet så vi tyckte inte det var alls jobbigt att gå där och rota. Och vi lyckades få med oss en hel del bröte hem. För att nämna något: 2 kjolar som ska sys om, klänning, kofta, några halsband, foton, väska och så hittade vi varsitt nattlinne som går till golvet. Oj, vi giiillar! Fast tvätta, tvätta Mor. Eftersom ingen bott där sen i januari var det lite instängt kan man nog säga. Du milde tid vad mycket grejer hon hade! Och har ni hört på maken, hon hade ett helt rosa rum.. Jag blev genast kär i en stor knallrosa skinnfotölj med tillhörande fotpall men min mor sa att hon aldrig sett ngt så vidrigt. Efter några timmars tjötande gav jag upp och försökte istället få med mej den stora rosa lampan. Svaret från mor "kommer aldrig på fråga". Nehepp, så jag fick åka därifrån utan rosa niceigheter. Otroligt surt! När vi kom dit så ångrade Sara och jag skarpt att vi inte hade med oss kamera, för oj vad roliga saker vi hittade! Vad sägs om en asful bikini med "mattfransar", långa rockar, hattar, klänningar, skyhöga klackskor, ob från 80-talet, mascara med säkert 20 år 'på nacken', drivor hemmagjort vin, stenåldersdator, världens coolaste rosa jacka som jag givetvis inte heller blev beviljad att ta med mej (s.u.c.k!), massa helknasiga roliga grejer som vi sprang runt och roade oss med, skrivmaskin, larmtryckarn(woho, jag satte på det!), bebisvåg, mediciner.. You name it..! Det var skoj! :)

Och nu ligger jag här i min säng och känner inte för att äta frukost en gång till. Jag tänkte nog plugga lite idag faktiskt. Få det gjort liksom. Hade vart alldeles jättefint att få jobba, men, men.. Så blir det ibland. Nu ska jag sjunga i kapp med Artur Eriksson tänkte jag.


Ha det så väldigt bra! :)
Kram från hon den rosa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0