Pulkakvinnan gillar 20 minusgrader!

Nej men god dag. Här sitter jag (det rimmade!) och har ont i mitt stackars huvud. Inte för att klaga. Jag har bara gjort mitt skolarbete och läst 300 sidors kärleksproblem och har åter lyckats bli kär.. Den där Kingsbury alltså.. Hon kan sannerligen trollbinda folk som jag!
De senaste dagarna har jag åkt pulka och åkt pulka!

Som jag sa i förra inlägget blev det en pulkaafton med Sofia. I onsdag utforskade vi Örbys gator i hela 4 timmar. Vi krockades i soprunnor, träd, varandra, staket för att inte tala om alla dessa snövallar! Och vi skrattade så det stod härliga till! Vägen som inte heter cirkelvägen utan något annat var helt klart bäst! Sicken slalom vi körde i den-jag styrde så gott jag kunde med en kvinna framför som skrattade, åkte runt, satt utanför pulkan eller gjorde något annat galet. Sicken tös ;)<3 Det grejades också snöänglar och provades is och vandrades genom samhället. Flitig ventilation och en superskoj kväll! :D

I torsdags upplevdes ännu en kväll i pulkans tecken då jag och Elin gav oss ut. Hon var mer.. hmm.. balanserad! Hahaha styrningen gick trot eller ej bättre denna afton. Fast det var knappt! Vet ni förresten hur svårt det är att försöka svänga förbi en bil mitt ivägen..? Vi var på god väg att hamna under. Även den dagens utetimmar var fyllda av skratt. Och vi kanske borde nämna hur galet roligt vi hade vid DC. Båda mina handledare jobbade kväll och vi bestämde oss för att smyga lite på dem. Så.. vi satte oss nedanför fönstret, kikade, lyssnade, duckade när någon av dem vände sej mot oss, kröp, knäckte grenar, fnissade, viskade. Sen åkte Berit som hade uterundan. Annars hade vi fått ge spruta men men. Vad tror ni händer? Gunilla loggar in på facebook!! :O Det gjorde hon aldrig när jag var med. TROR ni man får det? Verkligen inte! Och inte nog med att hon loggade in! Hon satte sej och spelade spel.. Utanför stod 2 tjejer och gapade av förvåning och tänkte inte ett dugg på att vara diskreta längre (så gott vi nu hade lyckats innan så att säga), inte för att det behövdes heller men.. Vi pratade högt, skrattade, försökte skriva med snö på fönstret, tänkte skrämt stackarn tills vi kom på en bättre ide. I vilket fall som helst stod vi där säkert en kvart och Elin följde aktivt med i varenda nivå. "Ja, precis.. Den hade jag också tatt där, och så tar vi nästa.. såja!" Hahaha jag gäspade mer och undrade vad som hänt med människan sen jag slutade hålla koll. När hon äntligen tog sitt jobb på allvar kastade vi snö över henne och jag blev mulad. Så kan det gå!
Sen satt jag och Elin pratade typ 2 timmar. Så går det när Elin tror att jag är "för cool" för att umgås med henne ;)

Snart ska jag på kalajs så jag får väl göra mej i ordning för så här kan man inte se ut direkt.
Förresten tittar jag sönder Bryllupsfilmen, den är underbar! Ännu en applåd till Sofia som fixat klart den! Fantastiskt!

Som sagt, mot duschen!
Om du är en dam så en kram och om du sitter i en buss så puss! Haj!


Kommentarer
Postat av: cornelia

Karen Kingsbury är galet bra! Vilken av hennes böcker har du läst? =)

2010-01-10 @ 21:53:00
URL: http://coccornelia.blogspot.com
Postat av: hanna->cornelia

bara kärlek som befriar (dock 3 gånger typ) och försoningen. Vilka skulle du rekomendera? :) är allt bra förresten?

2010-01-11 @ 15:33:29
Postat av: Sofia

Hahaha!! Vad är det jag hör?? Var Elin mer stabil?? Galet!!!! hahahaha!! Pulkan gick la till och med sönder?? Hahahaha! Men det var en galet kul pulkaafton, och ventilationen var sjukt behövligt! Skönt minsann ;)

Tack ska du ha! :) Filmen vore ingenting utan blomsterflickan/munken och nunnans söta unge ;) Haha!

Kramar!

2010-01-11 @ 19:55:29
URL: http://sofiaalexandersson.blogg.se/
Postat av: hanna->hennes favoritsofia :)

Hahahaha hon satt mer stadigt.. ja det gjorde hon faktiskt ;)

Men ja.. en kväll som får mej att skratta bara jag tänker på den :) Hahaha vi gillar´t, fläkt är bra!! (Y)

och.. filmen vore ingenting utan brudpar..och flört! Eller hur? :D



Kramar<3

2010-01-12 @ 20:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0