Tjoho, Новый год, новые возможности. (:

Haha mina tendenser till superbloggande börjar redan, hurra! ;)
Men jag får väl dra senaste veckan. Nyår firades i familjen Ekelunds blå hus med 12 trevliga typer. Kvällens höjdpunkt var sannerligen dr. bombay! Runt 5 kunde jag trött gå och lägga mej i alla fall. Men man får väl bjuda på en bild från de första minutrarna detta år. Superfolket mitt :)<3


Igår hade 7 töser klappkväll vilket också var trevligt och jag undrar om det inte blev lite mer skratt där faktiskt.. Vi åt mat, delade ut julklappar, tjötade och skrattade runt granen, lagade superefterrätten som resulterade i att min stackars mage putar mer än någonsin. Ja, det är tyvärr sant, jag ser gravid ut och jag hoppas innerligt att jag inte är allergisk mot grädde för då gräver jag mej i diket (citat bänksittarkvällen)! Och sen satt vi med 20 värmeljus och ja, umgicks som tonårsflickor gör. Vi hade skoj! :D Runt halv 1 traskade jag och Sofia genom decimeterlager pudersnö och bestämde oss för pulkaafton någon dag, förhoppnings ikväll! Vi hade lust tt åka pulka mitt i natten nerför Örbys gator. Sannerligen, i år ska här åkas på vägarna, oj så taggad jag är! :D
Idag har jag fått det helt klart finsate jag fått detta år, en ren kärleksförklaring som fick mej inse att mina vänner är de bästa som finns. Tack Sara, jag vet att du helst inte närmar dej datorn och inte lär se det här. Men du är helt klart en ängel sänd från ovan!<3

I detta inlägg har jag snott något från Sofias blogg.. En sammanfattning! :)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Självklart!
2. Höll du några av dina nyårslöften? Hajjemen!
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Om Jossan får räknas som vän och det får hon :)
4. Dog någon som stod dig nära? Mormor!
5. Vilka länder besökte du? Tjeckien och öLAND ;) haha!
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Mer spontanitet(?) och mer tid.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 11/6
8. Vad var din största framgång 2009? Hastighetsmätaren som pekade på 95. 
9. Största misstaget? Hm.. Jag kommer inte direkt på någon jättetabbe, men tro inte att de inte existerat!
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?Jorå, vinterkräksjukan härjade..
11. Bästa köpet? Jadu, min lilla svarta var ett kap :)
12. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder helt klart.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Mina fina vänner (:
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Far jag kan inte få upp min kokkosnöt & hej,hej,hemskt mkt hej(Transtrand!!), Roll over Bethooven! (Hahaha Sara och Hanna i sina essen?), Tigerjakten och balladen om bröderna B(?):s begravningsbyrå(praktik i högsta grad!)
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? gladare tror jag!
16. Vad önskar du att du gjort mer? tagit mer initiativ och pluggat mer.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? ätit, min mage putar som sagt som jagvetintevad!
18. Hur tillbringar du julen?sång på lasarettet halv 7 på morron, frukost och klappisar med familjen,mat och grejs med släkten och midnattsmässa i örby :)
19. Blev du kär i år? jag visslar
20. Bästa boken du läste i år? Kärlek som befriar för andra eller tredje gången!
21. Största musikaliska upptäckten? Att man kan spela det mesta på gehör.
22. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Kommer knappt ihåg min födelsedag :S
23. Något du önskade dig men inte fick? Drömprinsen så klart ;)
24. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Var i skolan och körde bil sen :D
25. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Det finns det.
26. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Varierande...
27. Vad fick dig att må bra? all denna glädje, och alla hemskans härliga påhitt.
28. Vem saknade du? Sara!
32. De bästa nya människorna du träffade? Det är många fina filurer det!

Dåså, var även denna lista gjord!
Ha det finast gott folk, kanske borde jag sno ännu en Sofiaidé.. Här kommer bilder från 2009! :)

Transtrand :)<3




Edith föddes :)<3

(Observera att det är köttfärssås hon badar i!)

David & Stina


Gällinge


Prag med bästa 9a!

Oh yeeh!


Vår!


Jönköping


Bokkalas

Avslutningsfest



Begravning


Christoffer :)


Vänskap


Host

Lygnern :)


gothia


Lygnern

Släkt :)



Öland

Småland med Sara och familjerna :)



Edithpysen


Stjärnhult! :)

Lygnevi :)

Hanatorp

Torpet :)<3

Hanatorp

Pärleportstiden :)<3

Studiedagsparty!

Middag

Södra Ljunga :)

Seatons kulle



Mässa


Jul

Och avslutningsvis en kevinniska som sannerligen är nöjd med år 2009! :)



Tack & Hej! :)


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Galet kul med alla bilder! :)

2010-01-06 @ 18:17:32
URL: http://coccornelia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0