Långhelg, seatons, raseriutbrott & resultat :)

Ärade läsare! :)
Jag laddar för en göteborgafton innehållande massa gospel och landar efter slagsmål.

Vi har långhelg, underbart! :)
Torsdagen spenderades först på kalas för min kära moster & favoritgrejen var naturligtvis mysstunden med Ruth :)
Direkt när jag kom hem stack jag och Elin till församlingshemmet där det genast bar iväg till Seatons kulle där vi (massa härligt folk) vandrade i skogen, planerade krig, slogs och hoppade hopprep. Sen var vi på donken och till slut diskuterades om vi vågade gå in i det larmade församlingshemmet eller inte. Nej, det vågade vi inte.. ;)

Så igår väcktes jag halv 8 för att hämta mina grejer som var inlåsta i FH. Underbart, och när det var gjort pluggade jag. Notera detta väl!
Stolt över min bedrift unnade jag mej mitt projekt att sy om F Ingrids kjol. Ett kapitel för sej som kommer presenteras med bilder här på bloggen :)

Det hela började bra. Jag klippte av underkjolsvolangen och sydde rynkstygn i själva huvudtyget och började sedan processen med att minska omkretsen på det lila tyget. Efter en stund gick trådarna av så det var bara att sprätta och göra om det. En lång stund senare var jag redo att börja sy på allvar och skulle just sätta igång att nåla då min mor ville hjälpa mej. Jag tänkte att eftersom hon gått olika syinriktningar och grejer så skulle hon säkert göra det bättre än mej. Jag sydde och sydde, långsamt för att det skulle bli perfekt. Så var det färdigt och jag vrängde det jag trodde var min nya kjol. Vad blev det? En muff! (kan också uttryckas bluff) det var det mest knepiga jag någonsin sett och detta ledde till raseriutbrott hos både mej och mor. Jag var ursinnig på att jag var tvungen att sprätta metervis för hundrade gången och för att mamma gjort fel, och hon var arg på att jag litade på henne.
Till slut, efter många timmar förstod jag mej på problemet och sydde på ett sätt mamma inte trodde på någonstans.. Resultatet? Det blev inte riktigt som jag tänkt mej, men åtmindstone en kjol och ingen muff ;)

Titta & njut :)



Seatons :)



Faster Ingrid i sin kjol på päronens bröllop (startmaterial)

 

Mammas fina lösning på det hela *harkel!*








Resultatfotografering i sen timma. Dödstrött sömmerska ;)

Detta är alltså första gången på ett år jag syr kläder, det är därför ni plågas med att få ta del av det. Den största triumfen var dock inte över den krånglande symaskinen utan över mamma :)


Gospel tonight, we like, a lot! :D

Kärlek
/Hanna :)


Kommentarer
Postat av: Jennifer : )

kjolen blev ju jättefiiiin !

love! <3

2010-05-15 @ 16:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0