Tiden som rullar en ur händerna..

Jag förstår inte vad jag gör, men något är det.. Tiden bara flyger iväg och nu är det snart sommarlov, mumma! :)
Det får bli en snabbgenomgång innan jag äntligen packar upp min nylagade cello! Ja, det vill säga, den gick sönder i måndags, lagades igår, hämtades idag! Sture, tack, verkligen, Tack! :D

Let's go!

Onsdagen var dagen för första engelska nationella och sen fortsatte jag med lärlingsdag och den kvällen var hemsk för alla som vill veta. Jag råkade ut för ett krampanfall som höll i sej närmare 2 timmar och jag mådde verkligen allt annat än bra där jag låg på golvet, men ville inte åka till borås mitt i natten så jag somnade till slut efter diverse tårar och annat.

I torsdags, jadu.. jag hämtar min kära dagbok.. Borås var det ja. Tandregleingsbesök och fint väder. Japp, då hoppar man över en buss, sätter sej på en parkbänk med en glass och sjunger för tanterna runtomkring. Och sen öppnar affärerna och då blir det ju så hemskans bra ;) Speciellt när man hittar present till någon man tycker om (i detta fallet min handledare) som klaffar så perfekt. Tycker jag iaf! :P Läkarbesöket den dagen angående magen gav ingenting dock.

Valborg och helg. Massa bra det! :) Trerätters med KU på kvällen och givetvis traditionell vårsång. Som grädde på moset ställde Cicci diagnos på mej. Tarmkramp, tja, det låter rimligt.. Kvällen var i övrigt mycket bra! (:

Dagen efter var det swoppingdags. Kom dit med 18 plagg och kom hem med en hel drös. Dock mest massa bröte till systrarna Larsson, men en stor favoritgrej fick jag. En aosmysig tunika/klänning som är stickad. Oj, vad jag gillar, ja för det är denna kvälls mysplagg det! På kvällen var det lovsångsmässa i skene och jag sattes bakom pianot. Hahaha resten av kvällen är ett omtalat ämne i denna dags Sofia-msn-konversation. Ja, det var mycket grejer den kvällen. Får inte glömma min illegala bilkörning i ekelunds gamla volvo med Johan i förarsätet. Gunilla har noga instruerat mej om att vi båda blivit förbjudna att ta körkort om snuten hade kommit, hoppsan!

I söndags spelade jag postludie på cellon i Ytterby. Som belöning fick jag massa mys med Viktoria och våldsamma slagsmål och skrattanfall, we like! :)

Denna veckan fick en förfärlig början. Ja, jag grät hela förmiddagen i måndags. Varför kanske du undrar.. Gunlög fick för sej att vi var tvugna att byta lärlingsplats redan i augusti. Oh my dear vad arg jag blev. Nej inte arg.. Mer ledsen, förtvivlad, besviken och halvt förkrossad. Men sen pratade vi med Maria och då var det inte alls så. Bönesvar på den! :)
Under eftermiddagen var jag hos johan och spelade cirkus 3 timmar och efter det tog jag mej en välbehövlig stund på furets.

Igår och idag har varit lärlingsdagar igen. Tänk om man fick vara lärling på heltid. Vad fantastiskt det hade varit! (: Bäst hade det helt enkelt varit och det är så skönt att prata av sej och bara skratta åt helt korkade saker och det är dagarna fulla av. Så mycket skratt att det är omöjligt att minnas allt. Precis som det ska vara :)<3


Det blev längre än jag tänkte det här, men ni har ju i varja fall lite att läsa!


Natti, natti! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0