Varför stod den där?

En fråga jag ställt mej både igår & idag. Den lilla röda stackarn till bil har under mina direktiv lyckats krascha in i en soptunna & en lyktstolpe, men utan allvarliga komplikationer, tack & lov!

Trött som skam är jag, mitt uppe i helgsjobbet. 4 & ½ timme har jag kvar i Örby hemtjänst, Underbart är ordet! I och med att denna helg bara har ägnats åt detta arbete finns inget roligt alls att berätta, & just nu kan jag inte fortsätta ladda upp de 2-3 Vrångöinläggen jag har kvar, så det får bli om ett tag.

Tidigt i morse stod jag hos en vårdtagare och kokade kaffe när en våldsam saknad av Famor & Farfar sköljde över mej. Det luktade precis som i Bunnsvik, minnesbilder flimmrade till hur Famor kom gåendes uppför berget med eftermiddagskaffe & Farfar som sken som en sol då han utbrast "Välkommen, välkommen!" med sin mysiga betoning. De var kloka människor & fyllda med omsorg, kärlek & humor. Åh, jag önskar att jag bara kunda sätta mej i bilen, köra de 26 milen & sen sitta i bersån & prata med mina älskade farföräldrar. Mmm, jag saknar dem verkligen oerhört!



Så, nu ska jag gå ut & lägga mej i solen med en bok. Idag är humöret inte riktigt på topp, så därför slutar jag här..

/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0