Reservenergi.

Nu är jag trött vill jag lova, något alldeles gräsligt trött!

Bloggen har varit orörd de senaste dygnen, varken motivation eller tid har funnits. Såhär har mitt liv sett ut:

Torsdagskvällen försökte vi öva. Till slut insåg vi (d.v.s. Oscar, Andreas & jag) att vi inte klarade av att åstadkomma något vettigt så flummiga vi var! Aftonen fortsatte som ni kanske vet i barnvaktandets tecken. De små liven sov dock, så jag hade det allmänt lugnt & skönt, men dödstrött var jag ändå då det äntligen var dags för sömn.

Fredagen, vad hände då tro? En mycket onödig skoldag om jag minns rätt.. Sedan sov jag nog lite innan vi övade på nytt, denna gång mer effektivt. Dessutom fick jag för första gången i mitt liv vara den som sitter bakom koppling & broms medan den döda bilen rullas igång av starka karlar. Jovars, det var en erfarenhet! På kvällen hade vi lovsångsmässa mitt i stormen i Kinnaborgs kappell. Ur mitt perspektiv blev den kanonfin! Riktigt mysigt & peppande. Ja, det var kalas! :) Aftonen fortsatte sedan med bönenatt. Fialotta & jag skrev upp oss på ett dubbeltpass & somnade efter cirkus  fem åttondelar! Då sussade vi gott på mattan uppe i kyrksalen, men sen fick vi skrattande pallra oss iväg till våra sovsäckar. Bönenatten var väldigt fin för övrigt! :)

Igår när jag kom hem efter denna kinnanatt sov jag till 14.30 & skulle vara på plats i körka 15. Bra jobbat! Nåväl, det blev övning & sedan luciakröning med nuvarande lussefolk samt en drös brudar som varit med 20 år tillbaka. Vackert & stämningsfullt & visst blev vi avundsjuka & nostalgiska där i vår bänk längst fram.. Appells + ett par till var sen hemma på käk & sånt & jag fick lite välbehövlig kvalitetstid med Viktoria! :)

Tröttheten märks som sagt, idag sov jag till 12 & orkade ta mig ur sängen först någon timme senare. Det var i eftermiddag dags för det som är ett måste före jul ~ Örby församlings julspel & julfest. Fantastiskt mysigt & min favorit är den årliga jullångdansen där gamla som bebbar far runt i församlingshemmet. Det har jag upplevt varje år sen jag var liten & jag uppskattar det lika mycket varje år!

Nu ska jag snart sova igen tror jag, min energi verkar vara alldeles borttappad idag, men den kommer väl tillbaka får vi hoppas! Före slagget ska jag naturligtvis hinna med en telefondejt också! :)
Kommande vecka lär bli hektisk & på tisdag kan jag rekomendera luciakonsert i Kinna kyrka. Den blir nog vacker!

Här följer också ett par bilder från helgen i Örby kyrka.


Nu är det snart jul!! :)
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0