Alla hjärtans dag!

Att blogga är som vi alla vet inte min starkaste sida, men just nu känns det mycket roligare än jobbiga mattetal och stadstrafiksplugg så vad passar bättre än att besöka detta place?

Det är alltså alla hjärtans dag, en dag till för att visa människor ens glädje & tacksamhet! Min far är på språng för att hämta hem kärleksbakelser(ischa!) & om jag känner honom rätt kommer min mor få en bunt röda rosor också. Okej, jag vet att det är gulligt & romantiskt & allt vad det heter, men i mina ögon är sådant patetiskt. Nej, fy så torr jag är! Det är jättesweet, absolut! ;)

I vilket fall som helst är det Alla hjärtans dag. Alla hjärtan, Alla.. Det innebär de 7 veckors foster vars hjärtan precis börjat klappa, de olyckligt kära tonåringarnas förtvivlade hjärtslag, studentens hjärtbubbel efter en godkänd tenta, de nygiftas lyckliga hjärtflimmerflammer, de nyblivna änkemännens brustna hjärtan, de gamlas utslitna hjärtklaffar som slog ett extra slag då marks lucia kom & sjöng lite granna.

Oavsett i vilken livssituation vi befinner oss, om vi är singlar eller firar vår 76:e bröllopsdag är detta en dag för oss alla. Vissa tycker att 14/2 är rena bluffen, ett affärstrick, men man kan ju göra den till något alldeles extra om man bara vill, eller hur?

Om man frågar mej skulle jag säga att denna dag absolut inte bara är för små turturduvor som lever i sitt eget rosa skimmer, utan för oss alla, dagisbarn som hästskötare. För vem har sagt att kärlek enbart handlar om insekter i magen? Tro nu inte att jag har köpt en I<3you-nalle till min cello, nej, nej. Men jag vill poängtera att det finns massor kärlek, av alla de slag.

Ett bra tips är att unna sej lite kärlek genom t.ex. grädde ~ Det tänker jag göra minsann! Kanske skicka ut små söta sms eller slå en pling till de vänner, familjemedlemmar & flörter som står en allra närmast? Man behöver inte direkt ta steget & bjuda ut någon, man kan utnyttja denna grå måndag till att slösa lite extra kärlek på de människor som betyder mest.

Eftersom vi ofta är så sjukligt stressade & alltid är upptagna med något bör vi se denna dag som en möjlighet att faktiskt berätta för människor hur mycket de betyder & hur vi uppskattar dem. Det kan vara bra att faktiskt tänka på vilken stor gåva vi är till varandra!

Kärlek behöver vi nog alla. Men som skrivet är samhällets bild av kärlek ofta en dejtingsajt eller tips på hur man får förhållanden att fungera. Det är dags att vi breddar vår syn på kärleken & inser att det kan vara något så enkelt som en upphängd tvätt eller ett sött mms från en forna handledare :)


Nu har ni fått ta del av lite flummeri såhär på morgonkvisten för en lovslöare! Ett mycket hett tips till er är också att för allt vad ni gör, klistra inte in kärleksbevis i album 10 timmar på en dag, sittandes på golvet! Man får liksom lite ont i rumpan då ;) 

Kärlek kommer lastat! :)




















































Se nu till att dela ut lite kramar & kasta iväg ett par slängkyssar! :)


Take care
/Hanna


Kommentarer
Postat av: Jessica Larsson

åh vilket fint inlägg måste jag säga! :D man blir ju så glad :) du har så rätt så, kärlek finns i såå många former ;)

Och nu fick jag plötsligt lite extra längtan efter min lilla man som sitter uppe i fjällen utan mig haha :P

Fint skrivet!

Och gulliga bilder!



Kärlek jessica <3

2011-02-16 @ 12:21:46
Postat av: Hanna->Jessica :)

Men visst finns kärleken överallt? Bara man kikar lite så hittar man den :)

Vi får hoppas Henrik längtar lite extra efter dej också, prova med lite tankeöverföring, vem vet det kanske går! (:



Kärlek till dig också vännen!! :)<3

2011-02-16 @ 18:01:25
Postat av: ölen

Du skrev ingenting om öl det är faktiskt det viktigaste i kärleken. Haha förlåt jag är en kille på 17 år som bor i skene kan du gissa vem jag är?

2011-03-28 @ 20:05:08
Postat av: Hanna->ölen

Let me guess ~ Filip Lövström?? :P

2011-03-28 @ 20:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0