En lättnadens suck.

Och där..!

Just ivägskickad är min abortargumentation. Den har inte hunnits med innan idag & deadline är imorgon. 19 872 tecken är nu nerskrivna & jag är ganska tom på frustration, nu finns den hos min lärare istället.

Bloggen har som jag misstänkte fått stå tillbaka denna vecka som varit helt brutalt hektisk!

Ska jag dra hela veckan? Ja, det finns något som kallas bloggabstinens här!
I måndags sjukanmälade jag mej under förmiddagen, inte för min mentors diagnos utan för min alldeles egna magvärk. Vi träffade efter skolans slut vår teatertant som vi ska spela med & jag trodde mitt huvud skulle explodera. Jessika & jag promerade efter det efterlängtade slutet bort till Kinna på återträff med våra fina konfirmander. Vrångöfilmen är lång, lång, jättelång, men väcker så mycket minnen & vi bara ler. Åh, jag saknar det jättemycket! Kyrkoherden själv skjutsade hem mej & framåt 1 var jag nog redo för sömn, trött som en mullvad!

Som ni trogna bloggföljare sett gjorde jag en snabbvisit här i tisdags innan det skulle barnvaktas. Cecilia & jag hade det mysigt, sen dök Jenny upp som en glad överraskning & tandväxtvärken i kapp med den & innan vi fick lilltösen att sova hade vi fullt sjå med att prova trösttekniker. Då hon väl sussade gosigt satt Jenny & jag & ventilerade allt möjligt & hade sannerligen en vrölfin afton! Ja, tänk att få sitta med en slaggande bebis i famnen & en av de närmsta vännerna mittemot & mysa järnet. Fantastiskt härligt!! :)

Gårdagen var.. hemsk? Nej, bara väldigt stressig! En lång skoldag kombinerad med massor musikövning gjorde mej alldeles förskräckligt trött! Ensemblen gick strålande & Sture var stolt. Ni förstår att Sandra & jag skärpte oss allt vi kunde?! Körövningen på kvällen var intressant.. Sofia & jag trivs på bakersta raden, helst utan några dirigentpåhopp!

Och så till denna dag.. Skolan var i princip helt meningslös! En lektion & ändå var jag där 4 timmar, snälle värld! Men, den var bra ändå, för Viktoria & jag hade det mysigt! Vi promenerade & fikade & uppdaterade & hade oss. Om jag inte sagt det innan så är hon en makalös krabat som jag tycker hemskt mycket om!

Abortarbetet.. Åh, så skönt att det blev klart! Men också, åh så skönt att det är helg imorgon! Ja sanna mina ord! Men innan dess ska jag tillsammans med omvårdnadslärarna skämma ut mig något fruktansvärt. En aning nervös blir jag vid tanken, men jag har en känsla av att det kommer bli helgalet & extremt roligt! Kameran är laddad & klar så det kan hända att ni får bildbevis någon gång! Nåväl, planeringen drar sedan till Borås för systerdejt med en mycket saknad Pallis! Blir kalas!! :) Och så KU på kvällen.. Som jag har saknat KU den senaste månaden! Galet.

Nu ska jag sova, ty det anser jag mig vara värd.
Btw, Kinna i lördags.. Det var Kinna, det fagra Kinna som vi tycker så mycket om! :) (bloggaren här är nog oskyldig till alla foton)




Have a great weekend!
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0