Helgen hittills.

Blåbärssoppan & jag tar en paus i alternativ-medicin-arbetsskrivandet.

Imorgon är det första advent & jag kan inte för mitt liv begripa vad detta år har tagit vägen, helt vansinnigt att det snart är slut!

Helg alltså, igår var vi komplediga, men redan klockan 10 var 8 av mina fina vänner på plats i Kinna för övning. Vi tränade & tränade & tränade lite till innan vi åt, bytte om & gav oss iväg till kapellet. Begravningen som skulle börjat klockan 14 blev lite framskjuten. Det var ju trots allt afrikaner som skulle dit, ett par hittades vid Strömskolan & 14.40 hade nog alla anländt. Det var alltså begravning för Tasfu Negash Jember & några av oss i Ku sjöng ett par sånger, vilket vi verkligen uppskattade att få göra! Om cermonin kan jag ju tillägga att det var ganska speciellt. 2 helt olika kulturer krockade lite smått, den ena med tysta & fokuserade människor, den andra med högljudda gråterskor, den första väldigt traditionellt svenskt, den andra höll spontana långa tal & grejer på helt obegripliga språk. I vilket fall som helst är det "roligt" att ha upplevt & det kändes kanon att vi var med!
Vad kan man mer säga? Jo, att det är ytterst spännande att köra om präster, däremot är det inte jättesmart att köra fel & åka över hela kyrkogården..

På kvällen var det Ku med ett annorlunda tema.. Vi var inte så många, men hade det väldigt mysigt, lekte långkatekes & handsvettades! ;) Sofia & jag rymde dessutom 2 gånger hemskt osmidigt. Första gången för en privat psalmtopp & andra gången satt vi i timmar & bara hade det allmänt perfekt. Det var otroligt skönt & var sannerligen superfint så först ett par timmar efter att alla andra hade åkt hem avlägsnade också vi oss.
En fin dag på alla sätt & vis! :)

Imorse sov jag till 12, helt fantastiskt behövligt! Resten av dagen har jag chillat, städat, gjort klart kursen arbetsmiljö & säkerhet, fixat lite julklappar, övat till imorgon & läser nu alltså om mumier i Egypten eller något sånt. Kanske inte det roligaste man kan göra en lördagkväll, men nu kan jag ju säga att jag någon gång pluggat en lördagkväll. Framsteg! ;)

Igår..


Var rädda om varandra!
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0