Livsglädje!

Statistiken visade att massor människor kikade min blogg igår, trots att inte ett ord skrivits. Coolt!

Nu har jag just duschat & druckit mycket efterlängtad blåbärssoppa med drösvis grädde ~ standard! I natt sovs det 15 timmar & då Sture ringde imorse kunde jag nöjd konstatera att både feber & huvudvärk är borta. Fantastiskt!
Ni anar inte hur skönt det är att kunna sitta upp mer än 5 minuter & skratta utan att det skär som knivar genom huvudet.

Det som hände var alltså följande. I söndags efter mitt senaste bloggbesök vandrade jag i raskt tempo, trots min förkydning, ner till Kinna på mässa. Under gudstjänsten var allt som vanligt & allt kändes kalas. Men, runt 8 på kvällen smällde det till & jag fick en hemsk värk främst i nacken men i kroppen överlag, feber & jag blev bara svagare & svagare. Sjukvårdsupplysnigen misstänkte hjärnhinneinflammation, vilket kan leda till en ganska snabb död & det kändes kanske inte jättelustigt.

Igår förmiddag lyckades min far på något sätt få med mej till läkare i varje fall. Eftersom han är extremt blodrädd fick jag vackert vara moraliskt stöd åt mej själv vid provtagningen & var bara någon millisekund från att ramla ihop i korridoren på väg tillbaka. Det var hemskt, jag mådde verkligen jättedåligt på alla håll & kanter. Läkaren kunde så gott som utesluta hjärnhinneinflammationen & det var väldigt skönt, även om jag fortfarande mådde pestdåligt.

I samma veva fick jag ett mess från Rebecka som tillsammans med Jessika hade dratt ihop någon slags bönestund för mej i skolan.  Hon "ville bara säga att det kom 25 personer", om jag blev rörd? Jotack! Det kändes helt sjukt att så många personer offrat sin tid för att be för lilla mej, jag var & är fortfarande helt överväldigad! Men, jag har också fått mängder sms av andra tjommar som tänker på mej & det gör mej verkligen otroligt tacksam!! Det är en enorm känsla att känna hur folk bryr sig, & hur många fina vänner man har.
Ja, känn er träffade, jag är så tacksam för er! :)

Hur resten av veckan blir är inte spikat ännu. Mår jag tillräckligt bra imorgon ska jag nog försöka ta mej till skolan & spela på den där teatern ändå, nu när vi har övat på de knasiga låtarna så länge! Torsdagens kaluffsklipp måste jag också orka för nu är det stackars håret slitet, & på fredag måste vi öva inför begravningen med Ku-gänget! Ytterligare ett bevis på omtanke! Det känns inte som någon annan ku-grupp jag har besökt skulle ordna musik till en begravning & ta ledigt för den, när de flesta inte har en aning om vem det är som är död. Kinna Ku gör, åh, det är så fint! (:

Nu ska jag fortsätta med julklappsprojekt tror jag, & visa er lite bilder på våra nya konfirmander såklart! :)




Tack än en gång för tankar & böner! Jag är oerhört tacksam!

/Hanna :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Krya på dig! :)

2011-11-15 @ 16:21:30
URL: http://sofiaalexandersson.blogg.se/
Postat av: Hanna->Sofia

Tack Sofia! :)

2011-11-15 @ 19:08:11
URL: http://hannapeterssooon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0