Med nässpray & blåbärssoppa kommer man långt.

Jiiha! :)

Om exakt en månad går vi på jullov, tyvärr bara 2 veckor, men ändå, jullov! :)

Just nu har jag fått på Jill Johnsons julalbum & slått mig ner med nyanländ skolkatalog & blåbärssoppa. Om jag mår bra? Tackar som frågar! ;)
Faktiskt så är jag på bättringsvägen, fortfarande i behov av kemikalier i nosen, mest för att inte få panik kanske. Dessutom orkar jag mer & mer & tycker det är roligt att gå i skolan. Det är nästan så att jag njuter.. Nåväl, nästan!

Igår fick jag också betyg i två 150-poängskurser som jag knappt visste om att jag gjort. Ännu mindre visste jag resultatet, men glad och peppad blev jag. Till den grad att jag kartlade(?) satta & kommande betyg under aftonen. Ungefär såhär lät det när jag presenterade mina teorier för päronen: Mamma: Hur går det med årets kurser nu då? Jag: Jo..(lite tvekande) det ska nog gå bra, men.. Eh, det kan hända att jag får ett g. Mamma: Varför? I vad? Jag: Estetisk verksamhet, jag kan inte hjälpa att jag inte föddes till Mona-Lisa-konstnär! Mamma: Okej Hanna, ett g duger i bild!
Ja, det säger ju en del om mina fantastiska talanger i målandets värld, jag är usel!

Nu ska jag snart påbörja lite Öppet-hus-grejer till torsdag & så ska jag plugga, är det något jag har insett denna veckan så är det vad jag har att göra innan jul! Listan är bedrövlig, men samtidigt har jag ju återfått lite motivation så det ska nog gå. Ett prov hann jag dessutom skriva imorse & imorgon ska jag tydligen kunna alla kroppens muskler? Det är liv i damen här igen!!
På tal om den där torsdagskvällen förresten.. För er som vill uppleva det lilla extra i livet kan jag varmt rekomendera någon av presentationerna på Vård & Omsorg. Mariella & jag utlovar en upplevelse utöver det vanliga! ;)

Plugg, plugg & plugg alltså. Åh, snart är studenten här. Flak, frukost & högtalare så gott som fixat. Nu återstår bara cirkus 10 betyg & en hel vår med praktik. Ja just det! Kom till medicinakuten i Skene & låt mig ta hand om er veckan 2-8 nästa år, ännu en spännande grej!



Ta vara på varje dag. De kommer aldrig igen!

/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0