En portion huvudgröt.

Där jag nu är stationerad undrar jag om vi någonsin behövt en ledighet så mycket förr? Knappast.. Och detta inlägg började jag skriva i fredags, sen har jag haft fullknökat schema, jag ber om ursäkt för helt värdelös uppdatering det senaste!

Torsdagen började med körlektion i den lilla blå. Det var en mycket märklig känsla vill jag lova! Som jag redan nämnt är det ett halvår sen jag färdades i en körskolebil. Ett stort plus var att det var tillsammans med 2 helhärliga fruntimmer vid namn Olivia & Camilla! :)
Viktoria dök upp & höll oss sällskap på bildlektionen. Bild, vad är det för ämne egentligen? Viktoria, hon är däremot en av de bästa jag vet!
I torsdags afton var jag barnvakt för små, söta, sussande solstrålar ~ Saga & Stina. Barn & jag. Vad ska jag säga? Det är som att jag krymper till minisize igen, åh, vad jag tycker om människor i mindre format! De är så ärliga, gosiga & glada! :)

I fredags höll vi vårt första enskilda tal i retoriken, eller ja, 6 av oss. Annika lärde oss mala kaffe & gjorde ett kanonframträdande! Undertecknad stod där & hoppades nästan att någon skulle svimma för att få lite action, men icke! Någon gång i livet ska jag lära mej planera istället för att bara babbla på spontant. Nåja, lärarens bedömning på kapillärprovet vet jag inte, men min bunt med annan kritik satt vackert! :)
Fredagens värsta var avskedet av min kära humörshöjarkompanion Olivia. I denna stund vågar jag inte tänka på hur min skolsituation kommer se ut den kommande månaden. Oj, jag saknar galna upptåg redan & någon som förstår när ingen annan ser komiken i precis vad som helst. Olivia, hon är bra hon!! (:
Ungefär så långt hade jag kommit då jag klickade på "spara utkast". Det som hände var att jag kikade på klockan & fick lite panik eftersom jag skulle iväg på tjejkväll, med maffiagänget! En hemskt mysig & trevlig afton måste jag säga, härligt att träffa gamla godingar då & då! :)

Så igår var det dags. Jessika & jag deltog i en heldag med gospel & den helt makalösa Maria Nordenback Kress(http://www.marianordenback.com). Ja, den kvinnan har något utöver det vanliga må jag säga. En otrolig utstrålning, fantastisk röst & en sann musikglädje. Helt enkelt blir man väldigt imponerad!! Vi avslutade sångdagen med konsert igårkväll. Riktigt roligt var det, även om vi borde tränat på texterna innan. Till nästa konsert ska vi kunna allt utantill har vi bestämt! :) Så direkt när jag kom hem igår satte jag fart mot Hyssna & Andreas 21-årskalas! Jovars, jag var vansinnigt trött, men det var också supertrevligt! :) Runt 23 satte jag åter foten på gaspedalen & kunde någon timme senare släcka för dagen, görtrött, men hiskeligt nöjd med dagen!

Just nu har jag kommit på cirkus 23 ämnen för min julkalender, ja, nu satsar jag, men hjälp av diverse typer hoppas jag! :) På tal om jul tänkte jag snart sätta igång med årets mest omfattande juleklapp & Sofia & jag har planerat vår julnatt. Först ska vi gå på midnattsmässa i Örby, fast jag ska ju vara bakom orgeln klart.. Åh, det pirrar i magen bara jag tänker på det! :) Efter timmarna i den miljön ska vi dricka glögg & bara mysa hela natten, vi drar säkert med oss ett par till filurer. Det sista vi har planerat är julotta i Kinna. Det kommer bli sanslöst gosigt! Fast det krävs nog en middagslur på själva julafton eftersom vi ska sjunga på lasarettet klockan 7 den morgonen.. Jag kan knappt bärga mej!

Idag ska jag nog andas ut, även om jag har planer på något trevligare. Vi får se vad som händer! :)
Kameran var bara med i fredags, fotolusten ligger som sagt lågt just nu.


Amazing grace!
/Hanna :)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Det var riktigt kul! Bilderna blev bra med ju :) Kram!

2011-10-30 @ 17:56:16
URL: http://paintsommar.blogg.se/
Postat av: Hanna-> Rebecka :)

Ja, mysig lovstart det där! :) Bilderna funkar, det är fotosuget som saknas lite bara! ;)

Kram!

2011-10-30 @ 19:38:31
Postat av: Christina

Baah! Nu saknar jag er bautamycket...!

2011-11-03 @ 14:32:00
Postat av: Hanna-> Christina :)

För att inte tala om hur vi saknar DEJ!!

2011-11-03 @ 15:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0