Att spränga äpplen är också en konst!

Vem sa att hösten var lugn? Jag tycker den är mer hektisk än våren. Njae, inte riktigt kanske, men nästintill!

För tillfället är jag iklädd de där stora rösa clownbrallorna, smuttar min gräddiga blåbärssoppa medan jag lyssnar på en fantastisk version av en gammal psalm. Livet är som sagt en smula stressigt. Listan Olivia & jag gjorde över vad som måste göras blev alldeles för lång - hua! 

Snart är jag på väg mot orkestern tänker jag & därefter bär det vidare på fotokurs hela kvällen. Tack gode Gud för att jag är ledig imorgon! Eller ledig, nej, det där berget av plugg behöver jag nog sätta tänderna i då!

Förstoringarna som jag skrev om i förrgår var bättre än väntat! :) Jag har en tendens att glömma av vad det är för foton jag beställt, så även denna gång. Fuji gjorde mej inte heller besviken med sin inpackning. Foton i vanligt format kommer flygandes i vita papperskuvert, en aning större i bebisplå pappersinpackningar, men de riktigt stora skicka de tydligen ut i en mycket smakfull rosa nyans. Det uppskattar vi minsann! ;)

Så, vad ska vi mer tillägga? Igår räddade vi lärlingar den stackrs döingen på golvet(som f.ö. skrämde vettet ur mej) med DHLR, defilibrator(?)-jag lärde mej aldrig ordet, så hjärtstarter känns mer safe! ;) Det är ganska fint med vår lilla miniklass trots allt. Speciellt när vi har 2 timmars lunchraster & sover ;) Eller när vi har godiskrig. Trevligheter! Dessutom ska vi få vara med som sjukvårdare på Göteborgsvarvet, hur spännande är inte det på en skala? :)

Nåväl, för väldigt längesen utlovade jag bilder från en rolig släktdag. Det var en söndag då vi roade oss med att spränga äpplen, fråga inte vart vi får allt ifrån, men denna gång var det icke från glöggen! ;) Så här följer ett par bilder på äppelsprägningen, fuji & kanske något annat höstligt innan jag får packa in cellon i bilen & dra mej tillbaka till skolan. Party!


Nu måste jag rusa, See ya!
/Hanna:)

Kommentarer
Postat av: Andreas

asså du hittade ingen bättre bild på mig än den första där eller he

2011-09-28 @ 22:38:30
Postat av: Hanna-> Andreas :)

Nepp, that´s life my friend! :P

2011-09-29 @ 21:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0