Efterlängtade lov!

Oj, vilken rubrik, vilka ord!
Och ändå har jag fortfarande pluggat minimum hela terminen..! Men, lite lov skadar minsann inte för det! ;)

Nu när det äntligen är vår har jag gått & blivit lite djup, ganska mycket djup till & med! Igårkväll lunkade jag omkring länge & väl i skogen, lyssnade på fåglar, tittade på solnedgången, pratade med två vackra rådjur & fokuserade på andningen. Djupt, djupt. Istället för kameran hade jag med mig mitt hjärta & sparade alla små guldglimtar där istället. Carpe diem.

Denna dagen fick inget perfekt startskott då jag vaknade upp, 1 & ½ timme senare än beräknat. Jag flög runt som en liten kackerlacka & landade i skolan en stund senare, fruktansvärt stressad! Dessutom var det då direkt dags för det där nationella talet, svenska b, fantastiskt! Och jag är ledsen att behöva erkänna det, men jag var inte det minsta nervös. Om det gick bra? Johorå, 5 minuter skulle det vara & 4.59.3 stannade min tid på & det utan att jag hade minsta koll på klockan. Läraren var helnöjd & nu jag har ett enda ynka betygsgrundande tal kvar på gymnasiet. Ett argumenterande om abort, på min födelsedag.. Det blir nog bra! ;)

Något galet frustrerad for jag sedan hem tillsammans med min lärare efter 3 helt onödiga timmars väntan på en utebliven bildlektion. Sådant kan göra mig riktigt irriterad, men sen glömmer jag det lika fort igen! :)

Hemkommen väntade 3 roliga grejer i posten. Levererat av Fuji, Cdon & Oriflame. Great! Mitt för dagen stundvisa flyt fortsatte i afton då jag motionerade cellon på mässa i kyrkan. Ja, ikväll var det riktigt roligt att lira & det gick helt okej med tanke på att jag fick fullständig reportoar tio minuter före start. Resten av kvällen har jag hängt med min knasiga familj & skrattat & firat det just påbörjade lovet. Fina grejer! :)

Vi får se när vi hörs igen. Imorgon blir det heldag med tha släkt, på påskafton jobbar jag lång delad tur, söndagen spenderas antagligen i Gällinge & annandagen hemtjänstas det igen. Tills nästa gång får ni ha det riktigt fint & om vi inte hörs innan får jag passa på att önska er en Glad Påsk! :)


Nu börjar det närma sig..!

/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0