Etiopien ~ African style.

God afton gott folk! :)
 
Nu börjar jag känna att det ska bli skönt att få vår afrikanska höstmånadsredovisning avklarad. Efter detta inlägg har vi bara tre kvar, två av dem är mina absoluta favoriter med de foton som bäst speglar min resa. Mm, gottigott! :)
 
Ikväll publicerar jag dock lite African style. Ett uttryck som används flitigt i vår klass. Är det något vi upplevt så är det väl det. Då det tar timmar innan man får mat, "program yellem", de gamla goa bilarna, injeran, etiopiska solned/uppgångar, apor inom räckhåll, "toaletter" (dvs hål i marken), spindlar stora som råttor, knökfulla kyrkor, lekfulla barn & en hel hög oräkneliga skratt! African style! :)
 
Ja, idag har jag suttit & kikat igenom tusentals foton & filmer, det är inte klokt hur jag saknar det, dem.. Hela etiopiska kulturen, den tidslösa lunken, dofterna, alla människor, äktheten.. Ja, äktheten är nog något av det jag saknar mest! Den & mina barn, mina små älskade barn..!
 
Nu ska jag dock hitta på lite annat här i skåneland. Håll utkik, snart kommer det mer! :)
 
 
Kramkalas!
 
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0