Möhippa ala Ida.

För exakt en vecka sen sprang vi omkring på Liseberg, helt uppe i en femkamp.
 
Det var alltså anledningen till att jag åkte hem förra helgen, vi skulle ha möhippa! Natten till lördagen var hemskans mysig med Viktorias fötter i ansiktet, hon fick ju till på köpet dejta mina så.. Äkta kusinkvalitetstid! :)
 
Så kom då lördagen & vi kidnappade Ida för en sann kvinnofrukost med allt man kan tänkas sätta i sig på en frukost. Därefter intog vi den knökfulla 300-bussen till Göteborg. Ida fick guida & leda allsång, väldigt uppskattat faktiskt! :)
 
Såsmåningom hamnade vi på Liseberg där vi frös tills vi tappade känseln, femkampen vann min kusin, tätt följt av lilla mej. Den släkten alltså..! ;) Då Ida utfört sina olika uppdrag landade vi på en restaurang & fortsatte goset innan vi begav oss ut på stan igen. Denna gång iförda lusselinnen & påfyllda muntra humör. Vi lussade på pubar, kiosker, i gränder & sjöng stilla natt i en helt ny variant. Då vi sjungit oss hesa avslutades möhippan med tjejkväll i Idas nya lya.
 
Det var en mycket kort summering av en fantastiskt rolig & lyckad dag! Den kändes väldigt Idakryddad & det var ju precis vad som var vårt mål. Min & Idas vänskap började för längesen, dryga tio år minsann. Vi har umgåtts mycket & hon är absolut en av mina närmsta vänner. Därför känns det väldigt märkligt att hon ska gifta sig, snart dessutom. Men, det är sannerligen ett bröllop vi alla ser framemot & det känns fint att få vara med i även den biten av hennes liv! :)
 
 
Vi är stolta över den bruden!
 
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0