Frustration vs Glädjebomb.

Muntert(?) humör för kvinnan här idag minsann. Njae, riktigt så illa är det inte!

Ibland ångrar jag att jag läser mina 1250 extrapoäng på gymnasiet, ibland inte. Denna veckan ångrade jag valet då jag svimmade & läkaren som utförde den hemska gastroskopin fick ta hand om mig istället för patienten. Däremot sände jag ett tack uppåt för inriktiningen då jag var på min trygga medicinmottagning & fick pyssla om patienter på mitt sätt & skratta så det gjorde ont i magen! Kommer jag någonsin bestämma mig om jag gjorde rätt val? Nej, men det är åtminstone övervägande positivt! :)

Igår, 23/2 var en stor dag. Lillsessan föddes äntligen & jag tyckte det var extra roligt att det blev flaggdag just igår! Ja, det var en speciell dag av flera olika betydelsefulla anledningar..!

Frustrationen som så tråkigt pryder detta blogginlägg beror på att jag lämnade min säng imorse. I skolan var det nämligen någonslags framtidsmässa & jag blev arg, jättearg på mig själv. Dum som jag är har jag inte brytt mig om att kika upp vilka kurser jag behöver till olika utbildningar, jo, jag hade det - till sjuksköterska. Som jag inte vill bli längre..! Länge gick jag runt & tjurade över min dumma spontanitet & min "det-löser-sig-inställning" tills jag insåg att just den får jag använda nu också. Det löser sig, det gör det alltid faktiskt! 

Alltså vänder jag på min lilla hopplöshet, sätter mig på en 300-buss & taggar för en mysig eftermiddag/kväll i stan med kvinnorna här nedanför! :)


Hoppas att Du också får en great fredag!

/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0