Fenomenalt Festliga, Fascinerande Finfina Fruntimmer!

Nej, ingen strejk längre! Bloggen har bara inte hunnits med, don't worry! :)

När det är dags att gå upp klockan 6 (crazy raktigenom, I know!) känns det som en halv världshistoria tills det äntligen blir sovdags igen, men kabom säger det & så har dagen gått!

Oj vad deppigt förra besöket här lät. Och jo, jag erkänner. Lördagkvällen var väl inte någon höjdarupplevelse, men den försvann den också. Dessutom hade jag anledning att vara lite opepp där faktiskt. Desto bättre blev söndagen! :)

Vaknade i mer normal tid än på veckorna & var en halvtimme senare på plats i kyrkan. I bänken där det händer så att säga. Bakre högra kvarteret, längst fram & till höger. Nu vet ni! Lång men bra gudstjänst & med småtöser i famnen blir det ju perfekt, oavsett om de sover eller inte! Blev spontant föreslagen en tripp till Marielund där eftermiddagen spenderades. Första antydan till rubriken. Åh, det var makalöst härliga timmar med alldeles underbara & kloka kvinnor. Ja, sådana stunder & vänner får man icke för mycket av! Tack söta ni! :)

Så började den nya veckan med skoldag, bullbortskänkning & en hemsk retoriklektion med en bedrövlig värk i magen, jovars, det var en kamp! Var hemma & vände för att sedan tillbringa aftonen i Kinna. Trion Jessika ~ Nelly ~ Hanna har en tendens att hamna i märkliga situationer, så även igår. Vi var på någonslags frivillig-arbetar-fest, fast i ärlighetens namn kändes det mer som jag vet inte, en pensionärssammankomst (med ett par undantag). Dessutom hörde vi ett "fruktföredrag" & då var vi väldigt tacksamma över att inte fler kuare var på plats för då hade det minsann blivit kämpigt! ;) Kvällen avslutades på allra bästa sätt. Det är nästintill oslagbart att sitta i en bil med en av världens goaste töser tills man knappt ser ut för imman som allt gapskratt & babbel orsakat. Vi satt där länge & väl, ovärderligt! :)

Just nu är jag nyss hemkommen från Kinna efter en kväll med mor, moster & kusin. Vi hade planerat att lyssna på den där kriminella tanten, men det var fullt, så det blev en mysig afton på skrädderiet istället! :)
För övrigt har dagen tillbringats på närakuten. Imorgon är halva praktiken gjord, otroligt skönt!

Resten av veckan taggar vi nyårskonsert på lördag & för allt i världen två gospelkonserter! Skene körka på fredag klockan 19, det blir maximaltkalas, be there! :)

Så, ni omnämnda fenomenalt festliga, fascinerande finfina fruntimmer.. Allt från Cecilia till Ullis, från Nelly till Anne-Marie, från mamma till Jenny, från Jessika till moster. You name it! Ni har sannerligen satt guldkant på de senaste dagarna, Tack, jag har behövt er! :)

Kvällens samling bilder är urgamla eftersom jag bläddrar igenom sådant för tillfället. Kvinnor som betyder & betytt mycket helt enkelt! :)


Kvinniskor är ganska trevliga ändå..!

/Hanna :)

Kommentarer
Postat av: Christina

Ah den dar oversta bilden har jag pa vaggen vid min sang och ser den varje dag, det ar fina grejer!

2012-02-02 @ 21:26:38
Postat av: Hanna-> Christina :)

Åh vad fint!! :) Jag saknar dej kvinna, men nu är du snart hemma!! :)

2012-02-05 @ 10:55:10
URL: http://hannapeterssooon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0