Right here, right now.

Gott Nytt År människor! :)

Rubriken talar för sig själv, eller så är det just det den inte gör. Den gamla mysiga låten ploppade just upp i hjärnan & jag tänkte "just nu vill jag önska bloggkikare ett riktigt oslagbart 2012!" därför denna överskrift!

Mellandagarna har varit remixade må jag säga. Jobb har varvats med långa sovmornar, Kingsburyläsning med sociala kontakter, kusiner med vårdtagare. You name it, det har varit bra! :)

För att nämna något var fredagen en lång dag. Till att börja med sov jag riktigt kasst & var på jobbet redan klockan 7 för att ett antal timmar senare färdas mot Halmastad med kusin Andreas. Det var fantastiskt skönt att ha någon som lugnade i den hemska rusningen på motorvägen & inne i den för oss okända stan. Nåväl, vi fann vårt mål & landade på nyårslägret.
Anledningen till att jag åkte dit var att jag inte klarade av att vara ifrån Sofia en enda stund till. Det var i torsdags kväll jag verkligen förstod hur starka banden mellan oss är & fattade nog varför jag var sömnlös. Mitt i allt som var jobbigt måste jag medge att jag kände en oerhörd tacksamhet över att allt blivit som det blivit. Tänk om vi hade dissat lusseuttagningen förra året, då hade ingen av oss varit de vi är idag & framförallt hade ingen av oss haft en tvilling. Den längtan jag kände efter Sofia går inte att beskriva med ord!
På nyårslägret kryllade det för övrigt av folk. Det var trevligt & kvällsmötet riktigt härligt! Då vi strax efter 10 tänkte på vår refräng var vägarna hala, men hem kom vi ett par timmar senare efter en hiskeligt rolig bilfärd! Och jodå, bilen höll & mitt körkort med det, trots de 25 långa milen! ;)

Igår var det förresten nyår. Just nu kommer jag inte bjuda på bilder, det kan hända att det dyker upp någon annan gång, känner att ni fick tillräckligt för ett par dagar sen på fotofronten! ;) I vilket fall som helst var det en trevlig nyårsafton med cirkus 30 kottar ur vår vackra släkt. Med andra ord spårade vid midnatt ur & Sara & jag grät av skratt åt våra päron & mostrar & morbröder & allt vad det var. Fantastiskt roligt att skratta sig igenom tolvslaget! Desto mindre fantastiskt var det att börja jobba imorse, men någon gång ska väl vara den första med storghelgsjobb. Det fungerade.

Nu känner jag att mitt bloggbehov är stillat. Imorgon pyser jag iväg på en äkta kvalitetsdag med Sara & vi tänkte göra Kungsbacka riktigt osäkert! För övrigt är jag i fjällen om en vecka. Ganska overkligt, men det blir nog kalas! :)


2012 ~ Nu kör vi!

/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0