3 år.

Idag är det tre år sedan en av de tyngsta dagarna i mitt liv. Det hade gott & väl räckt att ta avsked av min helt makalöst bra högstadieklass den dagen, vår högt älskade Mormor hade inte behövt lämna oss dessutom. 

3 år, det borde vara en lång tid. Den har försvunnit likt ett höstlöv som seglar mot marken. Jag har fortfarande inte förstått innebörden av Mormors försvinnande, & saknaden efter henne kommer alltid finnas där. Det är något vi måste leva med.

Hon var nog den snällaste människan i universum, min mormor. Än idag har jag inte mött någon så godhjärtad, hon var något alldeles extra, hon var ett föredöme, hon var äkta & hon var min mormor. En mormor & farmor som förvisso delades med 15 andra knattar till barnbarn, ändå hade hon tid för oss alla. Egentligen skulle jag kunna skriva en hel bok om henne, jag tror ni ändå förstår om jag skriver att hon var en gåva sänd från ovan.


Ingen kan någonsin ersätta en älskad Mormor!

/Hanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0