Etiopien ~ Svenskar på vift.

Svenskar på vift..
 
.. Det har vi sannerligen varit! Vi har besökt en helt annorlunda kultur. Vissa personer i vår klass tyckte det var riktigt jobbigt stundvis, men konstigt nog blev den afrikanska kulturen inget problem för mig, inte en enda gång.
 
Ganska snabbt efter att vi kommit till Etiopien lärde jag mig att allt utom min hudfärg är afrikanskt. Jag har inget emot att vänta på mat i timmar, eller vara utan såväl klocka som telefon i veckor! Dessutom umgås jag hellre som vettigt folk & låter en kaffedejt ta tre timmar istället för tio små minuter..
 
Ja käre värld. Kulturkrockar har det varit minsann, men, alla, oavsett inställning har överlevt i landet långt borta. Mitt nya namn är by the way "The african, white woman".. Så sant som det är sagt! ;)
 
 
I miss it!
 
/The african white woman :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0