Mästerkocken tipsar.

Hejsan vänner!

Hoppas att allt är bra med Er, vart ni än befinner er! :)

 

Vi har just ätit efter att ha varit & motionssimmat på det mest trånga sätt du kan tänka dig. Örkelljungas minimala simbassäng var fylld till bredden av tanter i simbrills & oss, skrattande bibelskoleelever! Vilket ord det där sista, fortfarande svårt att begripa sanningen bakom det!

 

Helgen i Mark var inte till besvikelse någonstans! Det är märkligt hur synen på hembygden förvandlas snabbt.. De två gånger jag varit hemma har jag njutit järnet, men besviket upptäckt hur fort tiden försvinner. Dagarna har varit fullspäckade av människor jag tycker om. Tyvärr får jag dåligt samvete oavsett vad jag svarar på frågan om det går att ses. Självklart tycker jag det är bland det mysigaste som finns att ha fonduekväll med jordens finaste kvinnor, samtidigt finns det inte ord för att beskriva hur mycket jag uppskattar att krypa ner mellan mina föräldrar & prata mig till sömns.. Svårt att hinna med allt man vill!

 

I Skåne regnar det mest hela tiden, men vi har det ganska bra ändå! Igårkväll hade min själavårdare tänt vaniljljus i mörkret så då var det bara supermysigt att regnet smattrade lite på rutan. Ja.. tiden här har redan förändrat mig ganska mycket. För er som känt mig sen tidigare kan man nog framför allt märka det på ett par saker. Mina fingrar vet knappt hur man öppnar en mascara längre. Jag som tidigare aldrig gick utanför dörren utan lite svart kladd är numera osminkad dag ut & dag in. Dessutom är det ibland frustrerande för alla er som inte får kontakt med mig. Mobil & facebook är två ord som används alltmer sällan i min hjärna. Så, än sålänge har Strandhem bara varit bra! Tålamodet är dessutom något jag har fått jobba med & hela tiden lär vi oss nya grejer. Jättenyttigt! :)

 

Therese & jag har idag satt upp lite recept på vår gård, något jag tänkte dela med mig av även till er. 

Dessutom plockade jag fram några gamla foton från ett par av de tillfällen jag bakat i mitt liv. I mina ögon kan de knytas an till livet. Till exempel kan man tänka att vi alla är pepparkakaksformar med olika form & figur i livets pepparkaksdeg. Eller så kan man se kavlarna som människor som tillsammans arbetar ut en gemenskap. Eller kanske viktigast av allt, att se oss människor bearbetas som degklumpar av en sann bagare. Det är nog den tolkning jag gillar bäst! Ibland kan det göra ont att formas, men med duktiga skaparhänder blir det alltid bäst kaka! 

Krummilura en stund på det..! :)

Recept på en lyckad dag.

1 kopp vänliga ord

2 koppar rågade av förståelse

4 teskedar tid & tålamod

1 nypa varm personlighet

1 stänk humor

 

Gör så här:

Mät orden noga. Tillsätt den rågade förståelsen. Använd god tid och glöm ej tålamodet. Blanda på elden med den varma personligheten, men koka inte. Håll temperaturen låg och ha alltid humor tillreds. Smaksätt med livets krydda och servera i individuella doser.

 

 
Do You know the point..?
 
/Hanna :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0