Because I can.

Hej gott folk! Hoppas Ni haft en fin påsk! :)
 
Tänk om det ändå hade varit sant det förra blogginlägget..! April, april på alla som gick på det! ;) Ni var i gott sällskap på facebook, & Elin & jag var glatt överraskade över antalet dumma sillar! ;)
 
Just nu har jag startat min dator för första gången på tio dagar, stackarn var helt urladdad. Förstår ni att jag haft fullt schema? Från morgon till natt så att säga!
 
Retreaten vi var iväg på var precis som jag misstänkte fantastisk! För första gången i mitt liv gav jag mig in på äkta fasta. Tre tappra, smått hungriga ungar var vi till slut kvar i faste-teamet förra onsdagen. Sen vi började på Strandhem har matvanorna ändrats en hel del, så jag trodde inte att jag skulle klara av att vara utan mat i mer än ett par dygn. Men, faktum är att jag nu verkligen kan rekommendera konceptet, jag upplevde mig mycket piggare & mer fokuserad. Det blir nog mer sånt för mig! :) 
 
Övrig retreatinfo/tips - lämna världen utanför, åk till havet & slå dig ner där. Var till & med utan klocka, bara andas & njut av den bäste konstnärens verk. Jag satt vid havet två heldagar, helt ensam med Gud. Kan rekommendera även detta, ja faktiskt ännu mer. Det är så oslagbart så det finns inte! :)
 
Nåväl, det blev påsklov & jag inledde med jobb både skärtorsdag & långfredag. Långfredagens afton spenderades dock med några av världens bästa tjejer. Ni anar inte hur jag älskar känslan av att "allt är som vanligt" någon gång då & då när man är hemma. Att bara sitta fyra tjejer i en säng & ha det allmänt bäst, som om vi aldrig gjort annat, det är minsann fint det! :)
 
Påskafton firades den också, först med Elin i Göteborg (samt aprilskämtfotandes på Landvetter) vilket var alldeles perfekt! :) Därefter fortsatte påskfirandet med ett ytterst mysigt släktkalas, därefter midnattsmässa, påskfest samt kvalitetstid i bilen med Jenny. Det var en trött Hanna som la sig då klockan visade halv fem.
 
Upp skulle jag ändå tidigt för att fira den som lämnat graven. Greatars! :) Under dagen firades även förlovning med kramkalas & många skratt! Oerhört roligt!! :)
 
Lilla stackars Jenny gick på att det var jag som förlovat mig, det var det alltså inte. Men, det tyckte jag var mer roligt än alla de som gick på Elins & mitt Brasilienskämt. Förlovning är ju lite mer big deal, & det var synd om min kära vän som inte visste alls om hon skulle skratta eller gråta! ;) Fina lilla hon!
 
Just nu sitter jag uppkrupen i min säng. Idag har jag städat mitt rum grundligt, att meddela att det var behövligt vore en underdrift, en kraftig underdrift! Därefter har kvällen spenderats med töserna Hidland. Åh, vad jag gillar att få agera flygplan & lära barn ett & annat ord! Tre kloka kvinnor har haft en mycket uppskattad kväll helt enkelt. Det är så mitt liv är nu när jag är hemma. Jag bara lever, träffar alla som jag gillar så mycket! Igår var det nio timmar med KU nästan direkt efter jobbslut. Men vad ska man göra när man så gärna vill hinna med alla?
 
Två dagböcker har jag plockat fram, dem ska jag läsa lite i innan jag somnar i mitt nästan olagligt ostökiga rum. Den ena är från 2011 & den andra från Etiopien. Jag hoppas jag ska kunna underhålla mig själv en stund. Det blir tidig väckning imorgon också, sen under kvällen blir det iväg & käka med mammas kompisgäng + några av mina kära kussar. Ännu en lång & trevlig dag väntar alltså! :)
 
Det var en liten snabb uppdatering från lilla jag som vandrar omkring i min hembygd & ler i kapp med solens strålar. Nu känns det inte längre jobbigt att behöva återvända till Skåne. I övermorgon är det bara två månader kvar, då har jag klarat en stor prövning i mitt liv. Naturligtvis inte enbart dålig prövning, nej, jag är jättetacksam för Strandhem. Men trots allt är det ju här jag trivs bäst. Här & i Afrika! 
 
Nedan kan ni skåda måndagens facebookfoton. Den första uppladdad under eftermiddagen med texten: Det här är det absolut sjukaste & mest spontana vi någonsin gjort & kommer göra.. Nu åker vi till Brasilien & njuter järnet av att vara unga & fria!! :) Take care friends! Brazil here we come!!! :D
Den andra blev uppladdad strax före midnatt, direkt från Örbys eget Cobacabana beach.. ;) En hel drös kottar gick på årets aprilskämt ala Elin & Hanna alltså. Göett!
Många härliga Elinmoments har hunnits med. Nu har vi dock vandrat vår sista långpromenix på ett par månader. Vi har traskat mil efter mil i våra vackra Marknätter, helt & hållet ovärderligt!! Tackar varmast för den kvinnan!
 
 
Sov gott, åk på retreat & umgås med dina nära & kära!
 
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0