Upptagen kvinna.

Gott folk! I'm back!
 
.. Egentligen borde detta skrivas från Skåneland, men se, så blev det icke denna gång. Mitt lov är förlängt till onsdag, & tro det eller ej.. Jag har faktiskt saknat Strandhem ikväll! Speciellt när jag vet att min klass haft en jätterolig afton samtidigt som jag druttat runt i hemtjänsten.
 
I början av lovet tog jag det ganska lugnt & det var nog också behövligt. Men allteftersom dagarna gick blev jag mer & mer rastlös. Det resulterade i att jag anmälde mig tillgänglig för Örby hemtjänst. Det i sin tur ledde till att jag nu jobbat fyra av de fem senaste dagarna. I fredags eftermiddag hade jag varit i full fart dryga femton timmar på mindre än ett dygn. Då jag var klar kunde jag meddela att jag aldrig någonsin varit så imponerad av mina kollegor som jag är nu. Nej, hörrni. Ingen bör uttala sig om att hemtjänstare skulle ha det soft! Tro mig, ryggen värkte efter ett par timmar & hjärnan gick på högvarv för att lösa alla de minutrar man låg back. I år "firar" jag fyra år i hemtjänsten, & dessa dagar liknar inget jag är van vid. Vid oräkneliga tillfällen har jag tänkt "den här sommarn blir obarmhärtig" & risken är att den gör det..!
 
Från det ena till det andra. Under lovet har jag gjort lite vettiga påhitt också. En hel drös av mina efterlängtade vänner har jag fått träffa. Sofia & jag hade inte setts på fem hela veckor, så vi fick till största del hela helgen för oss själva. Urskönt! Igår blev det en välbehövlig kväll med Hidlands & idag har Ullebulle förgyllt min 5-timmars rast! :)
 
Flera kottar har jag lyckats pricka in, men jag är nu så trött att jag inte minns så mycket av det. Därför ska jag ta &  sova nu, ty det är jag sannerligen värd! ;) Imorgon väntar en enorm utmaning. Egentligen tror jag inte på det själv, att det skulle fungera menar jag.. Men, Mattis & jag ska imorgon försöka simma en mil. Tja, det vill säga 400 längder på Kaskad. Vi räknar med att sprattla 7 timmar. Om vi överlever det vill säga, vi ska åtminstone göra ett försök! ;)
 
Lite sommar hade förresten inte suttit fel. Jag börjar tröttna på att halka på isfläckar! ;)
 
 
Snart är det sommar & sol (& hemtjänst) igen!
 
/Hanna :)

Kommentarer
Postat av: Tvilling

Åh jag har missat detta inlägg helt! Fy vad mysigt! :)
Du betyder så mycket för mig<3

2013-03-17 @ 11:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0