Med helgen på tröskeln.

Mhm, fin rubrik! :)
 
Här sitter jag i mitt nystädade skånska rum & väntar besök. Syster min är på väg hit & ska förgylla mitt kommande dygn! Greatars! :) På söndag blir det en dag i Lund, först hos Mattias, sen på Filippi. Vi börjar vår berätta-om-Etiopien-turné, spännande värre! :)
 
Egentligen borde jag varit hemma ikväll, eller snarare i mitt hem-församlingshem. Det är dags för den traditionella julgransplundingen med hela församlingen & det är en tillställning som är djupt rotad i hjärtat mitt. Men, jag insåg att det blev för mycket flängande på tågen, redan på torsdag är jag på väg norrut igen. Prima ballerina! :)
 
Igårkväll fick jag en glad nyhet. Marina har gått & blivit mamma. Det innebär att i vår forna gymnasieklass numera finns två mödrar. Är det inte jättehäftigt?! För lite drygt ett halvår sen sprang vi fortfarande omkring & lekte i c-korridoren & nu helt plötsligt är ett par av mina fina vänner föräldrar! Vad i hela världshistorien hände där? ;) Jag börjar inse att jag inte längre går på mellanstadiet & kan vara helt beroende av mina egna päron. Just nu tänker jag en del på det där, sörjer min barndom helt enkelt. Hade det varit möjligt hade jag omedelbart spolat tillbaka tiden sisådär 15 år!
 
Nu ska jag chatta färdigt med kusin Fredrik i Assella(åh, världens bästa Assella, jag är inte nådigt avundsjuk!), tända ett par doftljus & sätta mig till rätta med en riktigt bra bok i väntan på att systeryster ska storma in! :)
 
 
Vad hände med oss småglin egentligen?
 
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0