Petters senaste dygn.

Oj. Oj. Oj.
 
Veckan är snart slut & jag förvånas över hur fort tiden går. Igen
En bra vecka må ni tro. Tänkte sätta lite havsprägel på detta blogginlägg så då berättar vi om senaste dygnet kort & gott.
 
Igår efter jobbslut expressduschade jag, åt & packade i våldsam fart. Strax därefter satt jag på bussen mot Hönö. Där befann jag mig till i förmiddags, tillsammans med Hanna, Sofia & en drös pöjkatröll.
Egentligen skulle man ju kunna berätta varför vi la oss halv fyra, eller varför vi höll på att riva ner ett staket inför massor folk, eller varför korvförsäljaren skrattade, eller varför vi somnade gott i främlingars husvagn, eller varför vi överhuvudtaget var där?
Jag är så trött att jag väljer att inte göra det. Ni får se några foton istället, det blev tyvärr inte så många. 
 
Efter timmar i sovande format skulle det kvällsjobbas. Om jag ska vara ärlig tänkte jag "det här kommer nog knappast gå!". Men, jag hade fel & kunde ikväll uppdatera facebook med statusen "Tacksamheten som upplevs då man haft en fantastisk fredagskväll. Vädret i kombination med en riktigt härlig jobbkväll. Ibland bara inser jag hur sjukt vackert livet är, hur naturen jublar & hur person efter person fyller livet med guldkorn. Tänk att man kan åka runt & sjunga i högan sky i jobbilen för att man är så glad & känner att "bättre än såhär blir inte en fredagskväll". Den har inte varit rolig som i humoristisk, utan rolig som i så oerhört värdefull! Människor, vilken kanonuppfinning, ja, det må jag säga! :)"
 
Alltså. Jag tror att jag är bra på att se guldkanten i vardagen, & så är jag inte alls så bra på det som jag borde. En fredagkväll i hemtjänsten, kanske låter lagom roligt? Då ska jag berätta för dig att det var en av denna sommarens bästa kvällar! Jag har njutit av att jobba, kunnat tänka mig stanna många timmar till. Det är så härligt då man känner att "här, här ska jag vara just nu!". Dessutom finns så otroligt mycket kärlek att använda sig av, till på köpet får man mängder tillbaka. Jovars, jag gillar hemtjänsten, har jag sagt det eller? :)

Kicki & jag hade också lite vattenkrig. Hon skrek som en stucken gris, men det var det sannerligen värt det också! ;)
 
Nu, foton & över till dagboken! 
 
 
Leta efter de där guldstunderna även i Din vardag. De är så värdefulla!
 
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0