En tisdag som blev solig.

Nu sitter jag åter & fotopysslar med hemskans mycket afrikanskt material..
 
..Men det är inte det som upptar mina tankar, nej det är min Mormor. Världens mest älskade Ruth. Idag är det fyra år sedan hon flyttade hem. Jag kan fortfarande inte förstå att hon inte kommer svara på mina frågor resten av det här livet, jag kan fortfarande inte ta in att vi aldrig mer kommer sova bredvid varandra.. Åh vad jag saknar henne!
 
Dagen har annars varit toppen. Sture alltså, inget slår den mannen & hans kramar. Hela jag fylldes av glädje då det inte var ett "Hanna" som mötte mig, utan "Min dotter"..
.. lycklig åkte jag runt halva kommunen, njöt i fulla drag av vår oslagbara natur & sjöng av hjärtats fröjd. Sen spenderades aftonen med Nelly i skogen, & nu redigerar jag alltså foton.
 
Så är det. Mormor kan inte ha det bättre även om jag ofta önskar att jag kunde ringa henne eller mysa med henne framför brasan. Trots att jag vet att hon inte uppskattade då barnbarnen flög land & rike runt så vet jag att hon hade gillat mina höstplaner. Enbart därför att jag åker ut som Guds tjänare. Dessutom är jag övertygad om att hon hade gjort precis samma sak om hon var i min ålder idag. Med all säkerhet! Då känns det bara så rätt! :)
 
 
Det är så tryggt att Han har allas liv i sina händer!
 
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0