Goding.

God kväll i stugorna! :)
 
Snart ska jag sova, utan planerad väckning. Mm, göett! :)
Det blev kvällsjobb även idag, jag var inte överförtjust då det bestämdes igår. Men, ibland får man lov att inse att det finns någon som vet bättre. Tack vare ändringen kunde jag spendera tiden idag fram tills start hos kusin Helena. En förmiddag med barn var nog precis vad jag behövde..
 
.. Ingenting får min värld att stanna som ett barn. Idag har jag hängt med en riktig goding. Då han somnade i min famn insåg jag att sådär skulle jag lätt kunna sitta hur många timmar som helst. Och alla mysiga små kramar man får, det är obeskrivligt. Lille killen, vilket mirakel! :)
 
Nåväl, jobbet gick bra, med lite besvikelse. Jo, såhär var det. I eftermiddag var jag på väg från Örby till Kinna då jag såg att det steg rök mot himlen lite längre fram. En bil stod & brann för fullt. Naturligtvis skyndade jag mig ur bilen & sprang fram till skaran med nyfikna människor som stod & fotade scenariot. Jag frågade om någon ringt 112, men nej, det hade tydligen ingen gjort, så någon frågade mig om inte jag kunde göra det. Självklart, det var väl det minsta jag kunde göra.. Sen slog det mig att jag var ungefär tionde bilen som stannade & de andra stod & fotade, men ingen hade tänkt tanken att larma? Då jag åkte därifrån var jag gråtfärdig. Den svenska mentaliteten är något jag knappt behärskar längre. Det övergår mitt förstånd hur man över huvudtaget kan plocka fram en kamera i ett läge där människors liv är i fara. Ja, det var en våg av tankar och känslor där i den lilla röda bilen. Jo, det är våra små bilar bra på, att vara lugn då det finns massor med känslor i luften. Det är inte få tårar de har bevittnat, vi är ju trots allt massor fruntimmer inom verksamheten! ;)
 
Nu ska det bli sådär våldsamt skönt att få sova en skvätt. Ikväll somnar jag tacksam för dagen, & Guds påminnelse om vem som vet bäst. Tacksam är jag också för att få låna småttingar då & då. Här kommer ett par av dagens foton på lillemannen. Honom tycker jag om minsann! :)
 
 
Världens goaste & finaste Andreas!
 
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0