Addishäng.

Kära läsare..

Våra datorer är nästan dränkta i spindelväv vid det här laget. Vi har inte haft en tanke på omvärlden de senaste 25 dagarna typ. Det har varit befriande vill jag lova!

Om ni visste hur sjukt mycket jag skulle kunna skriva om de senaste veckorna, hur förskräckligt många foton jag skulle kunna visa, så hade ni antagligen stängt ner bloggen med en gång. Ni kan andas ut, jag ska redovisa, men inte så mycket att någon går in i väggen av allt läsande! ;)

Eftersom det är så många dagar det handlar om väljer jag att dela upp inläggen, & idag börjar vi med en vecka Addis. Pappas Addisvecka! :)

Allt började natten till 17 oktober. Hanna & jag satt gömda i bilen på flygplatsen & spanade & spanade. Efter cirkus en timme kom äntligen en skara människor vi kände igen. Jag var i extas. Det var helt sjukt, jag hade lika gärna kunnat spricka av lycka där & då! Vi smög ut & gömde oss bakom bilar tills människorna kom tillräckligt nära. Då kunde vi kasta oss in i kramkalasen. Glädjen visste inga gränser, & då vi släckte vid tre tog det flera timmar innan vi somnade. Jag kom på mig själv med att ligga & le jättestort hela tiden, inte konstigt att man inte slappnar av då…

Fyra Addisdagar följde, ”vårt” besök bestod av följande kottar: Papput, Erik, Simon, Jonny, Margherete & Henrik. Hanna & jag har nog varit lite smått socialt undernärda denna höst, för vi njöt verkligen helt galet av allt vi hittade på. Jag har nog aldrig uppskattat att sitta runt ett bord & bara umgås så mycket som de dagarna. Att åka bil & höra på hur de tre svenska männen turades om att dra vitsar & historier, hålla på att krocka i Addis rusningstrafik, visa dem Afrika. Att bara umgås, & för allt i världen, att vika sig dubbel i skrattanfall. Det hände mest hela tiden, jag minns inte när jag senast hade så hysteriskt roligt konstant i en hel vecka! Skrattanfallen avlöste varandra, & de två svenska volontärerna njöt, som aldrig förr..! ;)

Då vi var i Addis hittade vi på lite allt möjligt trevligt, besökte den stora ortodoxa katedralen igen, lekte med barnen på skolgården, umgicks massor & hittade på lite annat smått & gott som dock dyker upp i egna inlägg. Så vi sparar helt enkelt lite grann & mjukstartar med några Addisfoton. Den staden, även kallad ”Afrikas huvudstad” har jag aldrig uppskattat så mycket som de dagarna! :)

Fotona som dyker upp nu ett tag är tagna av Papput, Hanna, Simon & mej. Ett stort pris utlovas till den som gissar rätt fotograf till rätt bild, i alla inlägg från det besöket! Ett extrapris också till den som har rätt på vems kamera som knäppt bilden. Ledtråd: Simon & jag fotar med Canon (bästa fotona alltså;) ), medan Pappa & Hanna kör med Sony! Stort Lycka till! ;)
 

 

Fortsättning följer…

/Hanna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0