African Daddy 40 år!

Då var det dags att fortsätta redovisningen..

Denna höst har jag helt missat gratulera alla födelsedagsbarn som jag inte har koll på i huvudet. Varför? Jo, för att vi har internet så sällan, facebook hjälper mig alltså inte längre. Men, av någon anledning kikade jag faktiskt upp födelsedagar en dag i början av vårt besök. Tur var väl det, annars hade vi missat helt att Dawit, tjommen som agerar Pappa åt mig när jag är i Afrika fyllde 40 år en av Addisdagarna! Vi smidde alla möjliga galna planer, men valde till slut det lugnaste & absolut snällaste alternativet! Simon & jag blåste upp 40 ballonger, svenska flaggor letades fram, en party-påve-hatt samt presenter inskaffades. Allt medan födelsedagsbarnet ringde mig typ 7 gånger & undrade vart i all världen alla nordingar höll hus..! ;)

Kvällen före den rätta dagen var vi hembjudna till hela familjen Tufa, & efter en stund smög vi iväg. Tillbaka kom vi, sjöng på tre olika språk, kastade ballonger & var allmänt smågalna. Dawit blev överraskad, & alla andra också tror jag. Hemskt trevlig kväll i varje fall! :)

Den riktiga födelsedagen tillbringade vi dock alla i bilen på väg till Asella. Perfekt biltur vill jag lova, Bjuremos skratt framifrån, Hanna & Dawit på varsin sida & Pappas & Eriks historier i nacken. Det var kort & gott också en riktigt rolig dag! :)

 

Än en gång Grattis till min afrikanska papput som är exakt 19 & ett halvt år äldre än mig!

/Hanna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0