Så kan det gå..

 ..när Tjallto ombeds koka kaffe på etiopiskt vis! Katastrof minst sagt! ;)

Det var hur längesen som helst jag bloggade, ber verkligen om ursäkt! Förra veckan var vi i Addis & nu är Hanna sjuk så jag skyller lite på det! I huvudstaden hade vi verkligen kanondagar, hängde med vår nya svensk-etiopiska vän ett par dagar. Åkte massor bil, alltså BIL, för första gången på tre månader. Med bil menar jag en bil som har bälten & som man får "hoppa ner i" & inte "hoppa upp i". Ingen stor traktor här inte, åh nej! Jag fick en hemskans massa slängkyssar av en av presidentens vakter, mjooodå! Och sen specialbeställde jag också ett smycke, jag har länge letat efter något alldeles speciellt. Nu har jag det, något som jag antagligen kommer bära varje dag, & därmed kommer jag alltid bära med mig mitt Etiopien! Great! :)


För övrigt är det mycket, mycket mys på barnhemmet som gäller. Jag bara njuter & försöker fokusera på att inte sörja att det snart är slut. Om ni visste hur mycket jag tycker om de här små liven, & hur fruktansvärt jag kommer sakna dem! De är mina vänner, fantastiska sådana!

(Alla bilder är från Hannas kamera. En kväll förra veckan tror jag.)

 

 
Bättre kan man faktiskt inte ha det!
 
/Hanna :)
 

Kommentarer
Postat av: Naths-Sjömansliv

Åh vilka härliga bilder Hanna! Blir så glad av allt färgglatt :) haha! Bara njut!

2013-12-05 @ 11:03:20
URL: http://nbencic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0