Sululta.

19 oktober 2013 hände något som jag sett framemot ett tag. Innan vi åkte hit läste jag igenom min Etiopiendagbok från förra året & läste bland annat om mina känslor då vi besökte Sululta. Jag hade skrivit att dit ville jag verkligen tillbaka, & den där lördagen för ett par veckor sen var det dags igen.

Sululta är egentligen en förort till Addis, men känns mer som en liten by uppe i bergen. Hela EELC:S styrelse + alla svenskar tog oss en tripp upp dit, stannade på ett utsiktsställe där man ser typ hela Addis & hängde sedan i Sululta ett par timmar. Där mötte vi bland annat en riktig lustigkurre, fast egentligen var han lite läskig. Ljuden han gav ifrån sig har i vilket fall som helst blivit ett riktigt internskämt för oss, både svenskar & etiopier. Innan vi hälsade på Kebebuch (kvinnan som ingen enligt Johan någonsin kan glömma?!) delade vi lite bibelord & bad. Då vi kom tillbaka till Addis rymde vi för att införskaffa överraskningar till Dawit, men det har ni ju redan läst om.. Här kommer lite foton från Sulultatrippen..

 

En sann kvalitetsdag minsann!

/Hanna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0